فیلمبردار فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» با بیان اینکه این فیلم سیاسی نیست از جوسازی برخی با استفاده از چند عکس از یک سکانس آن سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، مرتضی غفوری فیلمبردار سینما درباره فعالیت های اخیر خود گفت: ابتدای سال جاری مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی «سال تحویل» به کارگردانی سیاوش اسعدی بودم و حدود ۱۵ روز در آن پروژه سینمایی به فیلمبرداری پرداختم. بعد از آن به کار در فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» به کارگردانی مسعود اطیابی پراختم و در حال حاضر نیز مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی « کمدی انسانی» به کارگردانی محمد هادی کریمی هستم.
وی در ادامه با اشاره به فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» توضیح داد: برخی فکر می کنند این فیلم در ادامه «قلاده های طلا» و «پایان نامه» است در حالی که اینطور نیست. این را باید بگویم که «ماه گرفتگی» اصلا سیاسی نیست بلکه یک فیلم معمایی و روایت کننده شخصی است که در سال ۸۸ به قتل می رسد اما در نهایت مشخص می شود که او گم شده است.
غفوری عنوان کرد: ما تنها یک سکانس از مواجهه نیروهای گاردی با سبزی ها را در سال ۸۸ در طول فیلم داریم که آن را بازسازی کرده ایم در این سکانس هم بازیگر ما از کنار این حوادث عبور می کند. تمام عکس های منتشر شده از این فیلم مربوط به همان یک سکانس است که برخی با استفاده از آنها جوسازی می کنند.
این فیلمبردار بیان کرد: ۹۰ درصد از فیلم در یک خانه فیلمبرداری شد و تنها ۱۰ درصد از آن خارجی بود البته یک بخش بسیار کوچکی از فیلم را هم در مشهد فیلمبرداری کردیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: فیلمبرداری «ماه گرفتگی» از ابتدا تا انتها به شیوه دوربین روی دست انجام شد، البته این فیلم مشکل و چالش خاصی برای من نداشت.
کامبیز دیرباز ، فریبا کوثری، سارا خوئینیها، الناز حبیبی، قاسم زارع، شهرام عبدلی و ارسلان قاسمی، بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سمفونی باران» کلید خورد
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- واکنش تند حامد بهداد و اکتای براهنی/ ادعای داریوش ارجمند تکذیب شد؛ قرار نبود در «پیرپسر» بازی کنی
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- بزرگداشت داریوش مهرجویی در جشنواره کوروش
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- رقابت «برای رعنا» در جشنواره بوسان
- حامد بهداد مادر ناصرالدین شاه شد
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد؛ «پیر پسر» برگزیده روتردام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





