فیلمسازان ایرانی در آئین پایانی سیامین فستیوال بینالمللی فیلم کوتاه کرواسی عناوین برتر و اصلی را به خود اختصاص دادند و باعث شگفتی و تحسین هیات داوران و حاضران شدند.
به گزارش سینماسینما، در این فستیوال معتبر بینالمللی از میان ۶۰۱ اثر رسیده از ۴۸ کشور جهان، سه فیلم کوتاه ایرانی در میان ۱۰ فیلم نهایی و برتر هیات داوران این فستیوال معرفی شدند.
در بیانیه پایانی هیات داوران این فستیوال به ترتیب فیلمهای کوتاه «لئو» (LEÓ) ساخته معین روح الامینی برنده جایزه بزرگ و بهترین فیلم و دریافت لوح تقدیر ویژه و فیلم کوتاه «پاندورا» ساخته کامران هوشمندیان برنده جایزه دوم (نقره سر رودین) به همراه لوح تقدیر ویژه معرفی شدند. علاوه بر این هیات داوران به فیلم «پاندورا» مدال یونیکا را به خاطر شیوه جدید بیان در فیلم کوتاه اعطا کرد.
همچنین از فیلم کوتاه «چتر» ساخته رضا گلچین از کشورمان نیز که جزو ده فیلم برتر فستیوال بود، در بیانیه هیات داوران تقدیر به عمل آمد.
در آئین نهایی این فستیوال که شامگاه جمعه ۳ تیر ماه در شهر پوژِگا کرواسی و با حضور نمایندگان ۴۸ کشور جهان برگزار شد؛ پرویز اسماعیلی سفیر کشورمان در زاگرب نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشت و جوایز و لوح تقدیر فیلمسازان کشورمان را از واسلاو آنتونین رئیس هیات داوران و پروفسور ژلیکو بالوگ رئیس این فستیوال دریافت کرد.
هر یک از فیلمهای ایرانی در این مراسم دو بار برای تماشاگران به نمایش در آمد و علاوه بر تحسین حاضران، واسلاو آنتونین بازیگر و فیلمساز برجسته اهل چک که خود برنده ۷۰ جایزه سینمایی در جهان است؛ بارها سینمای ایران را از نظر محتوا و تکنیک، ممتاز و همیشه دارای حرف نو خواند.
سه برنده دیگر این فستیوال از کشورهای تایوان، بوسنی و هرزگوین و اسلواکی بودند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





