به گزارش سینماسینما، «سپید و سیاه» به کارگردانی قاسم جعفری که در سال ۸۸ ساخته شد و تاکنون موفق به دریافت پروانه نمایش نشده بود، اواخر پاییز امسال اکران میشود.
این فیلم در دولت قبلی و زمان ریاست جواد شمقدری در سازمان سینمایی توقیف و در اوایل سال ۹۲ در وزارت ارشاد در یک سانس ویژه برای اهالی رسانه و منتقدان اکران شد.
طبق برنامهریزیهای انجام شده، پروانه نمایش این فیلم صادر شده و قرار است به زودی و بعد از ماه محرم و صفر، مقدمات اکران عمومی این فیلم فراهم شود.
فیلمنامه این فیلم به طور مشترک توسط قاسم جعفری و پریسا شمس به نگارش درآمده است و موضوع ملتهبی دارد که به مساله جوانان در سن بلوغ و نوجوانی میپردازد و مضمونی اجتماعی دارد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «جوانی ۲۲ ساله به نام فرید، پیش از مهاجرت همیشگیاش از ایران، برای وداع با هفت دختر که هر یک نشانهای از عشق گم شده او را دارند، در آخرین روز سال، سفری را از جنوبیترین تا شمالیترین نقطه تهران آغاز میکند.»

مهرداد صدیقیان، مهشید افشارزاده، زندهیاد صدرالدین شجره، شهرزاد کمالزاده، حنانه شهشهانی، نگین معتضدی، آزاده مهدیزاده و … بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش میپردازند.
تهیه کنندگی این فیلم بر عهده جلال شمسیان است و فرزاد جودت فیلمبرداری آن را بر عهده داشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- سینما با چند فیلم اکران نشده به استقبال نوروز میرود؟
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- قاسم جعفری خطاب به رئیس صداوسیما: بیش از ۶۰۰ دقیقه از سریالم را سانسور کردید!
- معاون نظارت و ارزشیابی خبر داد/ فیلمهای توقیف شده نمیتوانند آنلاین هم اکران شوند
- مرور مهمترین اتفاقات سینمای ایران در سال ۹۷/ از درگذشت انتظامی تا نمایش فیلمهای توقیفی
- رقابت حساس دو فیلم توقیفی روی پرده/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای در حال اکران
- «تیغ و ابریشم»/ اینها در این فهرست چه میکنند؟
- «اینسرت»/ چیزهایی که فراموش نمیشوند؛ نگاهی به فیلم «آشغالهای دوستداشتنی»
- «رستاخیز»؛ پروندهای که هنوز باز است
- واکنش کیانوش عیاری به درخواست کانون کارگردانان/ نباید فیلمهای اکران نشده بیشتر محروم شوند
- اکران «عصبانی نیستم»، منجر به نمایش سایر فیلمهای توقیفی میشود؟
- سیاست صداوسیما برای فیلمهای توقیفی/ به جای ماهواره، خودمان تبلیغ میکنیم
- یادداشت احمد مازنی درباره اکران «عصبانی نیستم»/ با اکران این فیلم چه اتفاق بدی افتاد؟
- تدبیر با اقتدار میآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





