در چهارمین روز از جشنواره «سینماحقیقت» بیش از ۷۰ مستند به صورت آنلاین در «وی او دی» ها اکران خواهد شد.
به گزارش سینماسینما امروز جمعه ۲۸ آذر و در چهارمین روز از آغاز چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» که به دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار میشود در مجموع ۷۷ فیلم مستند و کوتاه نمایش داده خواهد شد.
نمایش برخی از فیلم ها چند بار و از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ ادامه دارد.
مستندهای جشنواره در بخشهای ملی (نیمه بلند)، بخش ملی (کوتاه)، بخش کرونا، بخش شهید آوینی، بخش کارآفرینی، نمایش ویژه و بخش بینالملل نمایش و رقابت میکنند.
این آثار در «وی او دی»های هاشور، فیلیمو و نماوا قابل مشاهده برای مخاطبان جشنواره است.
امروز و در بخش ملی (نیمه بلند) مستندهای در لباس سربازی (مهدی نقویان)، بر کرانههای کاسپین (پژمان مظاهری پور) و زخم قند (مهدی باقری) موسیقی زندگی من است (مهدی محمودی) بخش ملی (کوتاه) پریزاد (مهدی ایمانی شهمیری)، زر افشون ( مهدی رجبیان)، گاندو ( تیمور قادری) و وایو ( پناه برخدا رضایی) نمایش داده خواهد شد.
در بخش کرونا جشنواره نیز مستندهای عملیات ویژه (حجت الله عدات پناه)، قرنطینه (پیام میرتبریزیان) و موژه ( کوروش عسگری) و در بخش شهید آوینی مستندهای گردان تک نفره (داریوش یاری)، بیشتر از مادرم (علیرضا باغشنی) نمایش داده می شود.
بخش کارآفرینی جشنواره میزبان نمایش فیلم خالقین کوچک (سهراب نوربخش)، خلق موقعیت (امیرحسین خلیل زاده) و دانهای میکارم (حمید هاشم زاده) است و نمایش ویژه جشنواره به مستند فراموشخانه (سهند سرحدی و سیدفرهاد قدسی) اختصاص دارد.
امروز و در «وی او دی» نماوا در بخش ملی (بلند) آینه دار (پویان کاظمی) نمایش داده می شود و در بخش ملی (نیمه بلند) مستندهای آناهید (حمیدرضا علیپور)، چامون (آرمانقلی پور دشتکی) و طلا رودان (رضا مجلسی) اکران آنلاین می شود.
در «وی او دی» فیلیمو در بخش ملی (نیمه بلند) داغ قره باغ ( سینا حسین پوراصل) و در بخش ملی (کوتاه) مستندهای رویای آشفته (احسان نیکبخت)، شبها در راه (حسن ملک زاده) و کاکل (هادی ثابت شوکت آبادی) نمایش داده می شود.
«وی او دی» هاشور که به عنوان (خانه جشنواره) نیز شناخته می شود در بخش ملی (بلند) میزبان مستندهای چشم ایرانی (ساسان فلاح فر) و رویاهای خالکوبی شده (مهدی گنجی) و در بخش ملی (نیمه بلند) مستندهای امیدی ه (علی زهیری)، در جستجوی زمان از دست رفته (محمد صادق سمیعی فر) و قطعه ۱۹ (مسعود دهنوی) اکران آنلاین میشوند.
چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» از امروز سه شنبه ۲۵ آذرماه به صورت آنلاین و با دبیری محمد حمیدی مقدم آغاز به کار کرده است و روز سه شنبه ۲ دی ماه با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- اکران آنلاین از سینماحقیقت حذف شد/ رأیگیری مردمی جشنواره زیر نظر خانه سینما
- جشنواره سینماحقیقت به ایستگاه پایانی رسید/ آخرین جایزه ناصر طهماسب
- محمد حمیدی مقدم: آغاز دوره تحول در سینمای مستند/ مستند مهمترین و استراتژیکترین بخش سینمای کشور است
- کارگاه لقمان خالدی در «سینماحقیقت»
- محمد حمیدی مقدم: سینمای ایران همواره وامدار مستندسازان بوده است
- محمد حمیدی مقدم دبیر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت شد
- ۱۰ مستند ایرانی بخش مسابقه بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» معرفی شد
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره «سینماحقیقت»/ تأکید دبیر «سینماحقیقت» بر گفتگو و تعامل
- مستندهای کوتاه و نیمه بلند «سینماحقیقت» معرفی شدند
- سخنان دبیر شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» درباره تحریم جشنواره
- افزایش مبلغ جوایز شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»/ ۵۰ میلیون تومان جایزه بهترین فیلم
- پوستر شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





