۱۰ کارگردان فیلم اولی از جمله پولاد کیمیایی، سیدجواد رضویان، تورج اصلانی و میلاد صدرعاملی در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر امسال به رقابت خواهند پرداخت.
به گزارش سینماسینما، هیئت انتخاب بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر که به نخستین فیلم بلند سینمایی کارگردانان اختصاص دارد، پس از یک هفته تاخیر، ۱۰ فیلم راهیافته به این بخش را اعلام کرد.
احمد امینی، محمدعلی حسیننژاد، حسن خجسته، شاهرخ دولکو، بهروز شعیبی، حسین کرمی و رضا مقصودی، اعضای هیئت انتخاب بخش نگاه نو، فهرست ۱۰ فیلم پذیرفته شده در این بخش را براساس حروف الفبا و به شرح زیر اعلام کردند:
۱- «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علیمیرزایی و تهیهکنندگی مجید شیخانصاری
۲- «جاندار» به کارگردانی حسین امیریدوماری و پدرام پورامیری و تهیهکنندگی کامران مجیدی
۳- «حمال طلا» ساخته تورج اصلانی و تهیهکنندگی منصور سهرابپور
۴- «دیدن این فیلم جرم است!» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیهکنندگی محمد حمزهزاده
۵- «روزهای نارنجی» کار آرش لاهوتی و تهیهکنندگی علیرضا قاسمخان
۶- «زهر مار» به کارگردانی سیدجواد رضویان و تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی
۷- «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی و تهیهکنندگی علی سرتیپی
۸- «مسخرهباز» به کارگردانی همایون غنیزاده و تهیهکنندگی علی مصفا
۹- «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی و تهیهکنندگی مسعود کیمیایی
۱۰ «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیهکنندگی علی مصفا
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغهزاده از دهم تا بیست و دوم بهمن امسال برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- مجله «کایهدوسینما» به اولین فیلم یک کارگردان جایزه میدهد
- انتشار اولین تیزر از پشت صحنه «خائن کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی
- عکسهای جدید از «خائنکشی» منتشر شد
- تدوین «خائنکشی» مسعود کیمیایی به پایان رسید
- الهام حمیدی به «خائن کشی» پیوست + عکس
- واکنش «هنروتجربه» به بیانیه داوران جشنواره فیلم فجر؛ نام سیمرغ «هنروتجربه» تغییر کند
- پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» + عکس
- «معکوس» پولاد کیمیایی اکران میشود
- پس از پولاد کیمیایی؛ پژمان بازغی بازیگر «سلفی با دموکراسی» شد
- پولاد کیمیایی اولین بازیگر «سلفی با دموکراسی» شد
- پولاد کیمیایی «لکنت» را در ژانر وحشت میسازد
- سیدجواد رضویان از حواشی و شایعات زهرمار میگوید / خودم از هیأتیها و مداحان هستم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





