در حالی که نمایش فیلم «محمد رسولالله» در سینماهای ترکیه ادامه دارد، بیبیسی ترکی در گزارشی اعلام کرده که در سه روز اول نمایش در این کشور بیش از ۱۸۳ هزار نفر فیلم مجید مجیدی را دیدهاند.
به گزارش سینما سینما ،از سوی دیگر وبسایت «نامبرز» اعلام کرده که این فیلم در نخستین آخر هفته اکران در ترکیه سومین فیلم پرفروش بوده و بیش از ۶۷۷ هزار دلار فروخته است.
بیبیسی فارسی ترجمه گزارش محمود همسیچی گزارشگر بیبیسی ترکی را منتشر کرده که در آن آمده است: «در ترکیه ظرف سه روز ۱۸۳ هزار و ۵۲۴ نفر به تماشای فیلم رفتند. البته وزارت اموردینی ترکیه علیه این فیلم موضع منفی اتخاذ کرده است.»
در ادامه این گزارش آمده است: «ضمیمه روزنامه صباح به اسم “صبح بخیر (گون آیدین)” فیلم را با تیتر “آقا ما را به گریه انداختید (آغلاتدینیز بیزی افندیمیز)” ستود و روزنامه قرار درباره فیلم نوشت: “محمد رسول الله فیلمنامهای دارد که بیننده را تحت تاثیر قرار میدهد”.»
در این گزارش به بازتابهای مثبت و منفی نمایش این فیلم در ترکیه اشاره شده است.
به گزارش آی سینما، وبسایت نامبرز که آمار و ارقام مربوط به نمایش و درآمد فیلمها را در سراسر جهان منتشر میکند، در جدول فروش فیلمها در آخر هفته ۲۸ اکتبر فروش افتتاحیه فیلم «محمد رسولالله» را ۶۷۷ هزار و ۲۳۱ دلار اعلام کرده است. این فیلم بعد از دو فیلم ترکیهای سومین فیلم پرفروش هفته در ترکیه شده است.
نکته جالب آن است که فیلم مجیدی در جدول پرفروشها بالاتر از دو فیلم «دوزخ» ران هوارد و «جک ریچر: هرگز برنگرد» با بازی تام کروز ایستاد که چهارمین و پنجمین فیلمهای هفته گذشته در ترکیه بودند. بر اساس این جدول ۴۰۰ سینما «محمدرسولالله» را به نمایش گذاشتهاند.
فیلم مجیدی سال گذشته در ایران به نمایش درآمد و عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورد. در حالی که قرار بود نمایش جهانی این فیلم از سال گذشته آغاز شود، این امر مدام به تاخیر افتاد تا این که از هفته گذشته در سینماهای ترکیه به نمایش درآمد. رسانههای خارجی بودجه تولید این فیلم را ۴۰ میلیون دلار اعلام کردهاند.
بیبیسی ترکی نوشته است: «بعد از فیلم «رسالت» ساخته مصطفی عقاد در سال ۱۹۷۷ که آنتونی کویین در آن نقش ایفا کرده بود، این فیلم پرهزینهترین فیلم درباره پیامبر است.»
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





