در حالی که نمایش فیلم «محمد رسولالله» در سینماهای ترکیه ادامه دارد، بیبیسی ترکی در گزارشی اعلام کرده که در سه روز اول نمایش در این کشور بیش از ۱۸۳ هزار نفر فیلم مجید مجیدی را دیدهاند.
به گزارش سینما سینما ،از سوی دیگر وبسایت «نامبرز» اعلام کرده که این فیلم در نخستین آخر هفته اکران در ترکیه سومین فیلم پرفروش بوده و بیش از ۶۷۷ هزار دلار فروخته است.
بیبیسی فارسی ترجمه گزارش محمود همسیچی گزارشگر بیبیسی ترکی را منتشر کرده که در آن آمده است: «در ترکیه ظرف سه روز ۱۸۳ هزار و ۵۲۴ نفر به تماشای فیلم رفتند. البته وزارت اموردینی ترکیه علیه این فیلم موضع منفی اتخاذ کرده است.»
در ادامه این گزارش آمده است: «ضمیمه روزنامه صباح به اسم “صبح بخیر (گون آیدین)” فیلم را با تیتر “آقا ما را به گریه انداختید (آغلاتدینیز بیزی افندیمیز)” ستود و روزنامه قرار درباره فیلم نوشت: “محمد رسول الله فیلمنامهای دارد که بیننده را تحت تاثیر قرار میدهد”.»
در این گزارش به بازتابهای مثبت و منفی نمایش این فیلم در ترکیه اشاره شده است.
به گزارش آی سینما، وبسایت نامبرز که آمار و ارقام مربوط به نمایش و درآمد فیلمها را در سراسر جهان منتشر میکند، در جدول فروش فیلمها در آخر هفته ۲۸ اکتبر فروش افتتاحیه فیلم «محمد رسولالله» را ۶۷۷ هزار و ۲۳۱ دلار اعلام کرده است. این فیلم بعد از دو فیلم ترکیهای سومین فیلم پرفروش هفته در ترکیه شده است.
نکته جالب آن است که فیلم مجیدی در جدول پرفروشها بالاتر از دو فیلم «دوزخ» ران هوارد و «جک ریچر: هرگز برنگرد» با بازی تام کروز ایستاد که چهارمین و پنجمین فیلمهای هفته گذشته در ترکیه بودند. بر اساس این جدول ۴۰۰ سینما «محمدرسولالله» را به نمایش گذاشتهاند.
فیلم مجیدی سال گذشته در ایران به نمایش درآمد و عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورد. در حالی که قرار بود نمایش جهانی این فیلم از سال گذشته آغاز شود، این امر مدام به تاخیر افتاد تا این که از هفته گذشته در سینماهای ترکیه به نمایش درآمد. رسانههای خارجی بودجه تولید این فیلم را ۴۰ میلیون دلار اعلام کردهاند.
بیبیسی ترکی نوشته است: «بعد از فیلم «رسالت» ساخته مصطفی عقاد در سال ۱۹۷۷ که آنتونی کویین در آن نقش ایفا کرده بود، این فیلم پرهزینهترین فیلم درباره پیامبر است.»
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





