فیلم «محمد رسولالله» در دومین آخر هفته نمایش در سینماهای ترکیه بیش از ۲۷۶ هزار دلار فروش کرد و مجموع درآمدش از اکران در این کشور بعد از ده روز از یک میلیون و صدهزار دلار گذشت.
به گزارش سینماسینما، فیلم مجید مجیدی درباره تولد و کودکی حضرت محمد (ص) در افتتاحیهاش در ترکیه ۶۷۷ هزار دلار فروخته بود و سومین فیلم پرفروش هفته بود. با آغاز هفته دوم نمایش، فروش این فیلم افت قابل توجهی داشته و به رده پنجم جدول پرفروشهای ترکیه سقوط کرده است.
اما بر اساس آمار منتشر شده در وبسایت «باکس آفیس ترکی» مجموع فروش این فیلم بعد از ده روز به رقم سه میلیون و ۷۷۱ هزار لیر (معادل ۱ میلیون و ۱۸۶ هزار دلار) رسیده که رقم قابل توجهی است.
با توجه به این که قیمت دلار در بازار امروز حدود ۳۶۰۰ تومان است، فیلم «محمد رسولالله» طی ده روز اکران در ترکیه بیش از ۴ میلیارد و ۲۶۹ هزار تومان فروش کرده است. این در حالیست که کل درآمد این فیلم در داخل ایران بعد از ۹ ماه نمایش حدود ۱۶ میلیارد تومان بود.
با آغاز اکران این فیلم در روسیه و ادامه نمایش در ترکیه میتوان حدس زد که مجموع فروش خارجی فیلم مجیدی به سرعت از درآمد اکران داخی بیشتر خواهد شد و این اتفاق بار دیگر وضعیت اسفناک ظرفیت نمایش فیلم در ایران را یادآوری میکند.
«محمد رسولالله» تنها فیلمیست که به دلیل دستور وزارت ارشاد این امکان را به دست آورد که همزمان در دو گروه سینمایی به نمایش درآید و تعداد زیادی سالن در اختیارش بود و مدت طولانی روی پرده سینماها ماند. با این حال تعداد سالنهای نمایش دهندهاش در یک کشور خارجی حدود سه برابر تعداد سالنهایش در داخل ایران است و یکی از دلایل فروش قابل توجهش همین تعداد سالنهاست.
بهراحتی میتوان به این نتیجه رسید که اگر تعداد سالنهای سینما در ایران بیشتر باشد، علاوه بر آن که مشکل فیلمهای پشت خط اکران مانده حل میشود، درآمد فیلمها هم میتواند به ارقامی فراتر از انتظار برسد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- چند فیلم مجوزدار در صف اکران سینما هستند؟
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- ناامنی ۱۰۰ دستگاه در چرخه اکران/ هشدار امنیتی برای سینماها
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





