پیشتولید فیلم جدید حجت قاسمزاده اصل از مهرماه آغاز میشود.
به گزارش سینماسینما، به تازگی پروانه ساخت فیلم «ضدحال استمراری» به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی و کارگردانی و نویسندگی حجت قاسمزاده اصل صادر شده است.
قاسم زاده اصل درباره زمان ساخت این فیلم و مضمون آن بیان کرد: به احتمال بسیار زیاد مهرماه پیش تولید فیلم را شروع میکنیم. مضمون فیلم اجتماعی است و جنبههای مفرحی در خود دارد.
وی درباره تفاوت قصه این فیلم با سایر آثارش گفت: «ضدحال استمراری» به لحاظ قصه کمی با آثار قبلی من متفاوت است. به هر حال در سینما انحصارهایی رخ داده و دچار سانسور شدهایم. به همین دلیل بسیاری موضوعات از دامنه کار حذف شده و فیلمهای اجتماعی و انتقادی نیز کنار گذاشته شدهاند. متاسفانه این روزها یکسری کمدیهای سطح پایین با فروش مواجه هستند. در واقع باید گفت سانسور عمومی شکل گرفته تا یکسری کارها ساخته نشوند و این در دراز مدت به ضرر سینما خواهد شد و جاذبه خود را از دست خواهد داد. کار من اندکی متفاوتتر از کارهای قبلی است و در کنار جنبههای مفرحی که دارد جدیتش بیشتر خواهد بود، تمام تلاشم را میکنم شبیه کارهایی نشود که امروز در قالب کمدی روی پرده سینماها شاهد هستیم.
کارگردان «قتل آنلاین» با اشاره به حال و هوای کمدی «ضدحال استمراری» گفت: فیلم فضای خاصی دارد و درباره زندگی یک آدم بدشانس در ایران است. همانطور که عنوان فیلم گویای مطلب است ناکامیها و گرفتاریهایی را به تصویر میکشیم که همه امروز دچار آن هستیم. به نظرم امروز همه دچار یک ناامیدی شدهاند و امید به فردای بهتر را از دست دادهاند. وقتی جامعه امید را از دست میدهد به فروپاشی خواهد رسید که اتفاقات خوبی را به همراه نخواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه به فیلمنامه پایبند خواهد بود توضیح داد: من همواره دقیقا عین فیلمنامه را میسازم و بعد هم تلاش میکنم کاری بسازم که بعد از بیان کردن آن خجالت نکشم. سعی میکنم به عنوان یک پدر به سمت این مسائل نروم و آنها را نشان ندهم. سینمای ما امروز بخشی از این جریانات را ناخواسته پوشش میدهد و در واقع به فانتزی ذهنی بخشی از مخاطبان دامن میزند. این فیلمها شاید در حال حاضر دیده شوند و جزو پرفروشها باشند، اما ژانر کمدی همواره شکست خوردهترین ژانر تاریخ سینماست و از این میان تنها چند فیلم است که پرفروش میشوند، آن هم به این دلیل که ماهها روی پرده میمانند.
قاسمزاده اصل در خاتمه عنوان کرد: امروز ۹۰ درصد بازیگران حرفهای ما عمر کاریشان تمام شده است و ما یک بازگشت به گذشته داریم، در حالی که جوانهای با استعداد پشت خط ماندهاند. هیچ راهی برای خلاقیت نگذاشتهاند. من این را بارها بیان کردهام که سینمای ما خوب یا بد نیست به طور کل غلط است و ما به آن عادت کردهایم چرا که ملت تکرار هستیم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه «پلتفرم شیدا» درباره ادعای مطرح شده؛ رفتار غیرحرفهای را نمیپذیریم
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «حجت قاسمزاده اصل» رییس انجمن صنفی فیلمنامهنویسان سینما شد
- ساترا به شفیعی و قاسمزادهاصل مجوز ساخت سریال داد
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- در نشست نقد و بررسی فیلم «روز ششم» مطرح شد: شروع واقعی فیلم بعد از پایان در ذهن مخاطب شکل میگیرد
- واکنش تند سینماگران به توئیت توهینآمیز علیاکبر رائفیپور
- موافقت با صدور پروانه نمایش یک فیلمسینمایی کمدی
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- فیلم «ابلق» برنده تندیس دومین جشنوارۀ «نشان فی» شد
- کارِ سخت یک کارگردان خوش فکر
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- «نیش» به کارگردانی حجت قاسمزاده اصل در مرحله پیشتولید
- اکران خصوصی فیلم شاهکش/ گزارش تصویری
- پروانه ساخت سه فیلمنامه صادر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





