کامران قدکچیان کارگردان فیلم سینمایی «جانان» معتقد است این فیلم به طور مطلق در اکران شکستخورده چراکه مدیران سینمایی تنها به فکر پر کردن جیب سینماداران هستند!
به گزارش سینماسینما، قدکچیان کارگردان فیلم سینمایی «جانان» که مدتی است، روی پرده سینماها رفته درباره شرایط اکران این اثر گفت: این فیلم متاسفانه فروش خوبی ندارد و شکست خورده. واقعیت این است که «جانان» در موقعیت بدی به نمایش درآمد البته برای فیلمهای دیگر هم همین اتفاق افتاد. در این میان باید موقعیتهای مردم را نیز سنجید، در حال حاضر مردم گرفتاریهای اقتصادی زیادی دارند ضمن اینکه همزمانی ماه محرم با اکران فیلمهای ما از دیگر دلایل فروش بد فیلمهای تابستان بود. از سوی دیگر چیدمان بد اکران مزید بر علت شد یعنی ما شاهد هیچ تنوعی در اکران نبودیم.
وی افزود: متاسفانه در اوایل سال فیلمهای پرفروش اکران شد با این کار بقیه ایام سال خالی از فیلم میماند و فیلمهای ضعیف به نمایش درمیآید. همه این عوامل دست به دست هم میدهد و رغبت رفتن به سالن سینما را در مردم کم میکند. چیدمان اکران به صورت غیرحرفهای انجام میشود و گویا دوستان تصمیمگیرنده اصلا توجهی به این موضوع ندارند چون آنها به فکر جمع کردن پول برای سالنداران هستند و کیفیت فیلمها برایشان مهم نیست.
این کارگردان باسابقه ادامه داد: حتی گاهی فیلمهای باکیفیت پشت در اکران باقی میمانند ضمن اینکه همانطور که گفتم به تنوع فیلمها توجهی نمیشود. به نظر میرسد هیچکدام از مسایل سینما مدیریت نمیشود و چنین حاصلی را به بار میآورد.
قدکچیان عنوان کرد: وقتی فیلمی مثل فیلم من دچار این اتفاق میشود و شکست میخورد، کار ما سختتر میشود اما کار ما فیلمسازی است و باید ببینیم چگونه دوباره میتوانیم فیلم بسازیم. البته همین اتفاق هم برای من یک تجربه است. نکته دیگر این است که این روزها فیلمها کم رمق شدهاند از سوی دیگر به نظرم مدیریت سینما تعلل میکند و به این ترتیب برخی از فیلمها در میان فیلمهای دیگر نابود میشوند.
این کارگردان در پایان درباره دیگر فعالیتهایش گفت: من یک فیلم دیگر با عنوان «جنون» برای اکران دارم که امیدوارم حداقل این فیلم در فصل مناسبی به نمایش دربیاید با این وجود میدانم که دولت توجهی به این موضوعات ندارد.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز