تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۲:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 139320

اغلب مردم وقتی پا به میانسالی می‌گذارند به این بهانه که دیگر از ما گذشته به دنبال یادگیری فن و هنر جدید نمی‌روند و یا تمایلی به ادامه تحصیل ندارند.

به گزارش سینماسینما در شانزدهمین قسمت‌ از برنامه «مکث» که پنج‌شنبه شب ساعت ۲۲:۳۰ بعد از اخبار از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، رضا رفیع میزبان پیرمردی سرحال و پر انرژی به نام ابوطالب کردی و پسرش است. کردی در ٨۵ سالگی در مقطع دکترا در حال تحصیل است و این‌روزها کلاس‌ها را بخاطر شیوع کرونا به صورت آنلاین دنبال می‌کند. او بعد از بازنشستگی هرگز خانه‌نشین نشد و در یک دفتر وکالت مشغول به کار شده و ٣٠ سال دیگر خدمت کرد.

برای کردی سن‌وسال هرگز بن‌بست و محدودیت به حساب نمی‌آید و حتی یک روز دست از یادگیری، آموختن و کار برنداشته، او این‌روزها مشغول یادگیری نواختن ساز سنتور است تا بتواند ساز زدن را به نوه هایش هم بیاموزد. کردی همچنین اهل شعر و ادبیات است و دستی هم در سرودن شعر دارد. ماجرای زندگی شیرین و پرتلاش این پیرمرد باانگیزه را در “مکث” ببینید و بشنوید.
سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد با نگاه ویژه به کرونا سراغ قصه‌های اجتماعی می‌رود،قصه‌های آدم‌ها و موقعیت‌هایی که قبل و بعد از کرونا حال و روزشان عوض شده است. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندانی نظیر امیرمحمد زند، گلاره عباسی، رضافیاضی، سپند امیرسلیمانی، امین زندگانی، سعید شیخ‌زاده، پرویز پورفلاحی، رضا رفیع، فریبا متخصص، فرناز رهنما، الهام پاوه‌نژاد، داریوش کاردان، رسول نجفیان، گیتی خامنه، مریم سعادت ، رضا رفیع و… صاحبان داستان‌های اجتماعی مربوط به کرونا ضبط و پخش می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها