حسین قناعت گفت: فیلم هایی مانند «فروشنده»می تواند برای بقیه کارگردانان و نویسندگان وسواس ایجاد کند تا کمی جدی تر به فیلم و فیلمنامه نگاه کنند و این تاثیر مثبت شاید باعث شود ما فیلمنامه های بهتری در سینما داشته باشیم.
به گزارش سینماسینما، حسین قناعت کارگردان سینما و تلویزیون در گفت: وضعیت اکران امسال نسبت به سال های قبل بهتر بوده است. فیلم های امسال فروششان میلیاردی شد این درحالی است که در گذشته اگر فیلمی فروشش به یک میلیارد می رسید جز بهترین و پرفروش ترین فیلم ها بود، اما الان فروش میلیاردی فیلم یک امر عادی است. ولی خوشبختانه امسال فیلم ها فروش خوبی داشتند و این نشان دهنده ی آن است که چرخ سینما امسال بهتر چرخیده و امیدوارم سال آینده بهتر از این نیز باشد
قناعت در خصوص اتفاق مهم سینمایی امسال، برنده شدن فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی گفت: قطعا اگر فیلمی از یک کشور اسکار بگیرد، می تواند تبلیغ مثبتی برای آن کشورباشد. من هم مثل همه ی مردم این مملکت افتخار می کنم که یک ایرانی توانسته است برای اولین بار در ایران دو بار جایزه اسکار را دریافت کند. امیدوارم به همین روند موفقیت ها ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: فیلم هایی مانند «فروشنده» می تواند برای بقیه کارگردانان و نویسندگان وسواس ایجاد کند تا کمی جدی تر به فیلم و فیلمنامه نگاه کنند و این تاثیر مثبت شاید باعث شود ما فیلمنامه های بهتری در سینما داشته باشیم.
کارگردان فیلم زخم شانه حوا درباره ی راهکاری های موجود برای جذب مخاطب بیشتر در سینما ایران در سال ۹۶ گفت: من امسال هیچکدام از فیلم های جشنواره را ندیده ام ولی شنیده ام که بیشتر فیلمهای ساخته شده تلخ هستند. کلمه تلخ به معنای سیاه نمایی نیست و من اعتقادی به این واژه ندارم. تلخ به نوعی بازتابی از اجتماعی که در آن زندگی میکنیم است.
وی ادامه داد: در اطراف ما خبر و اتفاق های خوب و بد زیادی رخمی دهد. بی عدالتی ها، خلاف ها و … این دست از موضوعات اجتماعی است که بر فیلم ساز ایرانی تاثیر میگذارد و به همین دلیل فیلم تلخ می سازد .
قناعت در پایان افزود: راهکار پیشنهادی من این است که امیدوار باشیم جامعه ای داشته باشیم که عدالت و قانون به درستی در آن وجود داشته باشد. اگر جامعه ای داشته باشیم که شادی و عدالت در آن باشد فیلمساز ها به سمت ساخت فیلم های سرگرم کننده تر می روند . من به شخصه در سینمای کودک سعی می کنم چشمم را بر تلخی های اطراف ببندم و با کودک درونم فیلم بسازم. ولی در خصوص سینمای بزرگ سال اگر ما عدالت و خوبی را در جامعه بیشتر کنیم فیلم های جذاب تر و سرگرم کننده تری نیز ساخته خواهد شد.
منبع:موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





