تاریخ انتشار:1394/10/15 - 16:12 تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9056

تهیه‌کننده فیلم «کوچه بی‌نام» از تاثیر تبلیغات یک شبکه ماهواره ای بر فروش فیلم‌های سینمایی ابزار شگفتی کرد.

 

منصور لشکری قوچانی درباره آخرین وضعیت اکران عمومی فیلم «کوچه بی‌نام» گفت: براساس محاسبات و فروش فیلم‌ها برنامه‌ریزی ما این بود که این فیلم دو هفته پیش اکران شود اما از آنجا که یکی از کانال‌های ماهواره تیزر رایگان برای فیلم‌های سینمایی ایران پخش می‌کند، فروش فیلم‌ها به طور کاملا محسوسی بالا رفته و همین موضوع سبب شد فروش فیلم‌های روی اکران به کف نرسد.

به گزارش سینماسینما، این تهیه‌کننده سینما با اشاره به تأثیر غیرقابل انکار تبلیغات فیلم‌های سینمایی ایران در ماهواره خاطر نشان کرد: بعد از پخش این تبلیغات، فروش فیلم‌ها به طرز شگفت‌انگیزی بالا رفت به طوری که حتی فیلم «حکایت عاشقی» که یک اثر دفاع مقدس است نیز به فروش قابل قبولی رسید و در همین راستا فروش فیلم «شیفت شب» هم بالا بود و این در حالی بود که ما پیش‌بینی کرده بودیم فیلم به کف فروش می‌رسد اما مجموعه این موارد نشانگر این است که اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های ماهواره تا چه اندازه می‌تواند، تأثیرگذار باشد چون به جز این هیچ اتفاق دیگری نیفتاده که فروش فیلم‌ها را بتواند بالا ببرد.

وی یادآور شد: فیلم «شیفت شب» نیز دو هفته دیرتر اکران شد و حالا هم فروشش بالاتر از کف فروش است و طبق صحبتی که در شورای صنفی نمایش داشتیم از آنجا که این فیلم هنوز به کف فروش نرسیده، نباید از پرده برداشته شود و من هم تابع قانون هستم و از این تصمیم تمکین می‌کنم.

لشکری قوچانی در عین حال اظهار تأسف کرد: همه ما از فروش هر فیلمی در سینما خوشحال می‌شویم اما اتفاق بد این است که یک سری فیلم‌ها در تلویزیون دولتی ایران تبلیغات بسیاری دارند مانند فیلم‌های «محمدرسول‌الله (ص)» یا «شاهزاده روم» و یکسری دیگر هم به صورت رایگان در ماهواره تبلیغ می‌شوند. در نتیجه فروش هر دو گروه بالا می‌رود. اما فیلم‌های دیگری هم هستند که نه در ماهواره تبلیغ می‌شوند و نه امکان پرداخت هزینه تیزر تلویزیونی ایران را دارند و همین فیلم‌ها هستند که خیلی زود زمین می‌خورند و باید برایشان فکری کرد.

تهیه‌کننده فیلم «عصر یخبندان» متذکر شد: تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای خلاف قانون است اما متأسفانه صداوسیما هم با هنرمندان همراه نمی‌شود به همین دلیل بعضی فیلم‌ها از دو ناحیه مورد ظلم قرار می‌گیرند.

لشکری قوچانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه مدتی است تبلیغات شهری فیلم «کوچه بی‌نام»آغاز شده و با در نظر گرفتن شرایط فعلی، این فیلم چه زمانی اکران می‌شود؟ توضیح داد: به محض اینکه «شیفت شب» از کف فروش پایین‌تر بیاید، «کوچه بی‌نام» اکران خواهد شد و نمایش‌اش تا عید ادامه دارد اما معتقدم این شیوه اکران باعث می‌شود فیلم به لحاظ فروش ضربه بخورد و در این وضعیت تصمیم‌گیری درباره اکران فیلم قدری مشکل است. به همین دلیل از مسئولان سازمان سینمایی و صداوسیما خواهش می‌کنم فکری اساسی برای سینمای مستقل داشته باشند.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از فیلم «کوچه بی‌نام» در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر یادآور شد: این فیلم سال گذشته سومین فیلم پرفروش جشنواره فجر بود و خوب نیست که در حقش ظلم بشود. به همین دلیل روز گذشته (۱۴ دی‌ماه) از شورای صنفی نمایش درخواست کردم در صورت امکان به این فیلم اکران نوروزی بدهند اما آنان گفتند از حالا نمی‌توان درباره اکران نوروزی سال آینده تصمیم‌گیری کرد.

لشکری قوچانی گفت: حیف است فیلمی که مورد استقبال قرار گرفته در زمان و شرایطی اکران شود که دیده نشود. اگر سازمان سینمایی و تلویزیون به این گونه فیلم‌ها توجه نکنند، نه تنها من به عنوان تهیه‌کننده این فیلم سرخورده می‌شوم که بخش دیگری از سینماگران نیز از مسئولان سینمایی ناامید و دلسرد می‌شوند و انرژی‌شان را برای فعالیت‌های آینده از دست می‌دهند.

او در پایان صحبتش بار دیگر از سازمان سینمایی درخواست کرد که فیلم «کوچه بی‌نام» را برای اکران نوروزی سال ۹۵ انتخاب کنند.

پیش از این تبلیغات شهری فیلم «کوچه بی نام» آغاز شده بود و در کنار آن در فضای مجازی نیز درباره اکران این فیلم اطلاع رسانی شده بود با این حال فعلا اکران عمومی این فیلم وضعیت مبهمی دارد.

«کوچه بی‌نام» کار هاتف علیمردانی داستان دو خانواده در کوچه شهید بی‌نام است که جایی در جنوب شهر زندگی می‌کنند. آن‌ها دچار معضل بزرگی در درون خود می‌شوند و حاج مهدی (فرهاد اصلانی) که معتمد خانواده و محله است، راه را در تعامل در درون خانواده می‌داند اما این تمام ماجرا نیست… .

منبع : ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها