تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۱۲:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32189

لانتوریفیلم « لانتوری » ساخته رضا درمیشیان جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی جشنواره «برانشوایک» آلمان را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینماسینما، در مراسم اختتامیه این جشنواره که شامگاه ۲۲ آبان ماه در سالن بزرگ تئاترشهر «برانشوایک» برگزار شد، رضا درمیشیان با گرامیداشت یاد و خاطره عباس کیارستمی ، جایزه خود را به استاد عبدالله اسکندری تقدیم کرد.

درمیشیان در این مراسم اظهار کرد: تشکر می‌کنم از همه عوامل فیلم «لانتوری»، این جایزه برای من ارزشمند است برای همین آن را تقدیم می‌کنم به یکی از ارزشمندترین هنرمندان سرزمین ایران، استاد عبدالله اسکندری طراح چهره‌پردازی سه بعدی «لانتوری».

او ادامه داد: ماندگارترین کاراکترهای سینمای ایران با طراحی این هنرمند و به قولی از زیر دست این آرتیست و هنرمند برجسته ایرانی بیرون آمده‌اند بنابراین با تقدیم این جایزه به آقای اسکندری به گریم سینمای ایران ادای احترام می‌کنم؛ چرا که اسکندری اعتبار و هویت گریم سینمای ایران است.

«لانتوری» که برنده بهترین فیلم از سومین جشنواره‌های فیلم‌های ایرانی زوریخ و برنده مشترک بهترین فیلم مردمی جشنواره سینه-ایران تورنتو است، منتخب چهار فستیوال الف جهانی یعنی شصت و ششمین دوره جشنواره برلین، پنجاه و یکمین جشنواره کارلووی‌واری، سی‌ودومین جشنواره ورشو لهستان و  نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای هم هست.
این فیلم عاشقانه‌ای پرالتهاب در دل جامعه است، عشقی که به جنون ختم می‌شود.

نوید محمدزاده ، مریم پالیزبان و  باران کوثری همراه با مهدی کوشکی ، بهرنگ علوی و بهرام افشاری و… از نقش آفرینان این فیلم هستند.

عرضه و پخش بین‌المللی«لانتوری» به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است و نمایش این فیلم در سینماهای تهران و شهرستان‌های گروه سینماهای هنر و تجربه ادامه دارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها