برنامه جامجهانی ویژه دیدار فرانسه و بلژیک هم مثل شبهای قبل سوژههای جالبی داشت؛ از بیماری امیر حاج رضایی گرفته تا لایو دردسرساز محمدحسین میثاقی.
به گزارش سینماسینما ،گزارش پیمان یوسفی هم که حسابی حوصله مخاطبان را سر برد.
حال حاج رضایی خوب نبود
امیر حاج رضایی، کارشناس خوشصحبت و برجسته فوتبال برای صحبت فنی درباره دیدار فرانسه و بلژیک میهمان عادل فردوسیپور بود. حاج رضایی در حالی به برنامه رفت که ظاهرا حال جسمانی خوبی نداشت. او چشمهایش کاملا قرمز بود و در تکلم نیز گاهی اوقات دچار مشکل میشد؛ این موضوع نیز در فضای مجازی از چشم کاربران دورنماند و بسیاری به موضوع سرماخوردگی این کارشناس پرداختند.
آگهیهای آزاردهنده و لایو میثاقی
ماجرای آگهیهای طولانی و آزاردهنده صداوسیما قبل، در حین و بعد از مسابقات جامجهانی موضوع جدیدی نیست؛ اما در جریان بازی بلژیک و فرانسه باز هم مورد توجه مخاطبان فضای مجازی قرار گرفت. موضوع وقتی خیلی دردسرساز شد که قبل از شروع بازی فرانسه و بلژیک زمانی که تلویزیون داشت آگهیهای بازرگانی پخش میکرد، محمدحسین میثاقی گزارشگر اعزامی صداوسیما به روسیه در اینستاگرام شخصیاش از ورزشگاه لایو گذاشت تا مشخص شود که مراسم ابتدایی بازی شروع شده و صداوسیما دیرتر تصاویر را پخش میکند. همین موضوع سوژه فضای مجازی شد و بسیاری از افراد به عملکرد سیما در پخش آگهیها به جای تصاویر شروع بازی حساس نیمهنهایی ایراد گرفتند.
جملات خستهکننده و تکراری یوسفی
از کامنتها و واکنشهای مخاطبان فوتبالی در فضای مجازی میشود متوجه شد که گزارش فرانسه و بلژیک توسط پیمان یوسفی مورد توجه عموم قرار نگرفته است. وقتی یوسفی بازی دیشب فرانسه مقابل بلژیک را گزارش کرد و گفت که این آخرین گزارشش در این رقابتها است، طنازیهای علاقهمندان به فوتبال در شبکههای مختلف مجازی شروع شد؛ از تکرار کلمات عربی که یوسفی در خلال گزارشهایش به کار میبرد، گرفته تا این جمله «بهترین قسمت بازی فرانسه و بلژیک، آخرین گزارش پیمان یوسفی در جامجهانی ۲۰۱۸ بود». یوسفی خبر از آخرین گزارشش در جامجهانی داد اما کاملا مشخص بود که او اصلا در این جام دل و دماغ نداشت، بیحوصله بود و با این بیحوصلگی خاص خودش مخاطب را هم خسته کرد. نکته اینجاست که یوسفی میداند که مردم چه سبک گزارشی را دوست دارند اما هرگز تلاشی نمیکند تا از دایره لغات خاص خودش خارج شود. بیان جملههایی مثل «قس علی هذا»، «من حیث المجموع»، «علیایحال» چندان برای عشق فوتبالها جذاب نیست. عشق فوتبالهایی که خیلیهایشان معنی جملههایی که یوسفی میگوید را نمیدانند! از سوی دیگر از دید بسیاری از مخاطبان آرامشی که یوسفی این روزها در خلال گزارشهایش دارد، بشدت آزاردهنده است و حس و حال مخاطب را از بین میبرد. پیمان باید این را قبول کند که دیگر بیان اینکه «شیاطین سرخ دو دقیقه وقت دارند تا شیطونیشون رو نشون بدن!» هواداران فوتبال را جذب نمیکند. یا وقتی تلویزیون درحال سانسور است و تصاویر نخست بازی را نشان میدهد، نباید از این عبارت استفاده کرد که «آه و حسرت را میشود در چهره بلژیکیها دید».
شهروند
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- معرفی داوران یک بخش جشنواره فیلمهای ورزشی/ گزارشگر ورزشی داور جشنواره فیلم شد
- اگر سینما هنر هفتم است فوتبال هنر هشتم است
- امیر حاجرضایی: این بار هم تختی را تنها گذاشتیم
- شکست پروژه عبور ازفردوسیپور
- اجرای محمدحسین میثاقی در برنامهای با داوری خداداد عزیزی
- پیمان یوسفی؛ کما فی السابق خسته کننده!
- آقای گزارشگر؛ دقیقا کجایی؟!/گزارش شهری، اوج کار گزارشگران تلویزیون در روسیه!
- گفتوگو با «محمدحسین میثاقی» که گزارشهایش از حواشی جام جهانی روسیه پر انرژی و هیجان انگیز است
- گزارشگران فوتبال در روسیه مشخص شدند
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینمایی با طعم ورزش/ میثاقی بهترین مجری ورزشی
- میهمانان غرفه سینماسینما در روز هفتم نمایشگاه مطبوعات/ گزارش تصویری
- غرفه سینماسینما و چهره های روز سوم / از امیر حاج رضایی تا حجت الاسلام زائری / گزارش تصویری
- گزارشگر مطرح فوتبال ممنوعالتصویر شد؟
- چه کسی در تلویزیون به اصغر فرهادی و شهاب حسینی تبریک گفت؟ / واکنش مجری بعد از تبریک به سازندگان فروشنده در رسانه ملی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه