برنامه جامجهانی ویژه دیدار فرانسه و بلژیک هم مثل شبهای قبل سوژههای جالبی داشت؛ از بیماری امیر حاج رضایی گرفته تا لایو دردسرساز محمدحسین میثاقی.
به گزارش سینماسینما ،گزارش پیمان یوسفی هم که حسابی حوصله مخاطبان را سر برد.
حال حاج رضایی خوب نبود
امیر حاج رضایی، کارشناس خوشصحبت و برجسته فوتبال برای صحبت فنی درباره دیدار فرانسه و بلژیک میهمان عادل فردوسیپور بود. حاج رضایی در حالی به برنامه رفت که ظاهرا حال جسمانی خوبی نداشت. او چشمهایش کاملا قرمز بود و در تکلم نیز گاهی اوقات دچار مشکل میشد؛ این موضوع نیز در فضای مجازی از چشم کاربران دورنماند و بسیاری به موضوع سرماخوردگی این کارشناس پرداختند.
آگهیهای آزاردهنده و لایو میثاقی
ماجرای آگهیهای طولانی و آزاردهنده صداوسیما قبل، در حین و بعد از مسابقات جامجهانی موضوع جدیدی نیست؛ اما در جریان بازی بلژیک و فرانسه باز هم مورد توجه مخاطبان فضای مجازی قرار گرفت. موضوع وقتی خیلی دردسرساز شد که قبل از شروع بازی فرانسه و بلژیک زمانی که تلویزیون داشت آگهیهای بازرگانی پخش میکرد، محمدحسین میثاقی گزارشگر اعزامی صداوسیما به روسیه در اینستاگرام شخصیاش از ورزشگاه لایو گذاشت تا مشخص شود که مراسم ابتدایی بازی شروع شده و صداوسیما دیرتر تصاویر را پخش میکند. همین موضوع سوژه فضای مجازی شد و بسیاری از افراد به عملکرد سیما در پخش آگهیها به جای تصاویر شروع بازی حساس نیمهنهایی ایراد گرفتند.
جملات خستهکننده و تکراری یوسفی
از کامنتها و واکنشهای مخاطبان فوتبالی در فضای مجازی میشود متوجه شد که گزارش فرانسه و بلژیک توسط پیمان یوسفی مورد توجه عموم قرار نگرفته است. وقتی یوسفی بازی دیشب فرانسه مقابل بلژیک را گزارش کرد و گفت که این آخرین گزارشش در این رقابتها است، طنازیهای علاقهمندان به فوتبال در شبکههای مختلف مجازی شروع شد؛ از تکرار کلمات عربی که یوسفی در خلال گزارشهایش به کار میبرد، گرفته تا این جمله «بهترین قسمت بازی فرانسه و بلژیک، آخرین گزارش پیمان یوسفی در جامجهانی ۲۰۱۸ بود». یوسفی خبر از آخرین گزارشش در جامجهانی داد اما کاملا مشخص بود که او اصلا در این جام دل و دماغ نداشت، بیحوصله بود و با این بیحوصلگی خاص خودش مخاطب را هم خسته کرد. نکته اینجاست که یوسفی میداند که مردم چه سبک گزارشی را دوست دارند اما هرگز تلاشی نمیکند تا از دایره لغات خاص خودش خارج شود. بیان جملههایی مثل «قس علی هذا»، «من حیث المجموع»، «علیایحال» چندان برای عشق فوتبالها جذاب نیست. عشق فوتبالهایی که خیلیهایشان معنی جملههایی که یوسفی میگوید را نمیدانند! از سوی دیگر از دید بسیاری از مخاطبان آرامشی که یوسفی این روزها در خلال گزارشهایش دارد، بشدت آزاردهنده است و حس و حال مخاطب را از بین میبرد. پیمان باید این را قبول کند که دیگر بیان اینکه «شیاطین سرخ دو دقیقه وقت دارند تا شیطونیشون رو نشون بدن!» هواداران فوتبال را جذب نمیکند. یا وقتی تلویزیون درحال سانسور است و تصاویر نخست بازی را نشان میدهد، نباید از این عبارت استفاده کرد که «آه و حسرت را میشود در چهره بلژیکیها دید».
شهروند
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- معرفی داوران یک بخش جشنواره فیلمهای ورزشی/ گزارشگر ورزشی داور جشنواره فیلم شد
- اگر سینما هنر هفتم است فوتبال هنر هشتم است
- امیر حاجرضایی: این بار هم تختی را تنها گذاشتیم
- شکست پروژه عبور ازفردوسیپور
- اجرای محمدحسین میثاقی در برنامهای با داوری خداداد عزیزی
- پیمان یوسفی؛ کما فی السابق خسته کننده!
- آقای گزارشگر؛ دقیقا کجایی؟!/گزارش شهری، اوج کار گزارشگران تلویزیون در روسیه!
- گفتوگو با «محمدحسین میثاقی» که گزارشهایش از حواشی جام جهانی روسیه پر انرژی و هیجان انگیز است
- گزارشگران فوتبال در روسیه مشخص شدند
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینمایی با طعم ورزش/ میثاقی بهترین مجری ورزشی
- میهمانان غرفه سینماسینما در روز هفتم نمایشگاه مطبوعات/ گزارش تصویری
- غرفه سینماسینما و چهره های روز سوم / از امیر حاج رضایی تا حجت الاسلام زائری / گزارش تصویری
- گزارشگر مطرح فوتبال ممنوعالتصویر شد؟
- چه کسی در تلویزیون به اصغر فرهادی و شهاب حسینی تبریک گفت؟ / واکنش مجری بعد از تبریک به سازندگان فروشنده در رسانه ملی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش