فیلم سینمایی «لوتریا» ساخته علی عطشانی در سی و نهمین حضور بینالمللی خود در جشنواره فیلم ZIFF جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی و تهیهکنندگی مشترک مهدی منیری، مهدی منصوری، رعنا نبوی، حامد فیضی دیزجی، صدرا درودیان همایونی، کسری درودیان همایونی شب گذشته ۲ مارس (۱۲ اسفند) در آیین اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره فیلم ZIONS INDIE FILM FEST (ZIFF) جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.
جشنواره فیلم ZIONS INDIE FILM FEST (ZIFF) یکی از ۱۰ جشنواره سینمایی برتر کشور آمریکاست و همهساله ۲۶ فوریه تا ۲ مارس در SCERA Center شهر اورم ایالت یوتا برگزار میشود.
جشنواره فیلم ZIONS INDIE FEST که در سال ۲۰۰۱ تأسیس و در سال ۲۰۲۲ با نام و تمرکزی جدید طراحی شد، اولین ارائه کننده داستانهای سینمایی از فیلمسازان مستقل در سراسر جهان است. بیست و سومین دوره ZIFF سالانه در کنار کوههای تماشایی Wasatch یوتا، از ۲۶ فوریه تا ۲ مارس ۲۰۲۴ برگزار میشود.
جشنواره ZIFF مخاطبان پیچیده و متنوعی از تماشاگران سینما، رهبران صنعت فیلم، منتقدان سینما، دانشجویان سینما، رهبری دولتی و حامیان مالی را گرد هم میآورد و استانداردهای برنامهنویسی قدیمی که بیش از دو دهه پیش ایجاد شده بودند، در سازمان جدید ادامه خواهند یافت.
فیلمهای انتخابشده و ارائهشده طیف گستردهای از موضوعات پرطرفدار را پوشش میدهند که باعث نشاط و الهام میشوند و همچنین فیلمهایی با هدف ساده سرگرم کردن و ارائه یک خنده بسیار مورد نیاز.
جشنواره ZIFF رویداد مهمی است که مجموعهای چشمگیر از فیلمهای بلند، مستند، نمایشهای ویژه، فیلمهای کوتاه، نماهنگها، مسابقات فیلمنامه، جدولخوانی، پانلهای صنعتی ارزشمند و ارائهکنندگان اصلی را به نمایش میگذارد. برگزارکنندگان جشنواره تلاش میکنند به فیلمسازان کمک کنند تا بهترین تجربه ممکن را در جشنواره داشته باشند. فرصتهای رسانهای ویژه برای فیلمهای منتخب نهایی، پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم، سالن VIP Filmmaker، فیلمساز، شبکهسازی و موارد دیگر ترتیب داده میشود.
فیلم سینمایی «لوتریا» که سال گذشته در کشور مکزیک ساخته شده است، تاکنون بیش از ۱۰ جایزه در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنوارههای مختلف بینالمللی کسب کرده و در فستیوالهای متعدد جهانی حضور داشته است. جشنواره یوتا سی و نهمین حضور بینالمللی این فیلم بود.
فیلمنامه «لوتریا» بر اساس یک داستان واقعی و نوشته علی عطشانی و محمودرضا ثانی است.
برخی عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، فیلمبردار: میگل سالیناس، صدابردار: آلن کابالرو، چهرهپرداز: فرزانه زردشت، تهیه کننده ایران: احسان ولی پورزند، پریسا زهتابیان، تولید ایران: سعید دلاوری، طراح لباس: بیتا عطشانی، موسیقی: پوریا حیدری، صداگذاری و میکس: نادر بادامچی، عکاس: آلکس گنزالس، منشی صحنه: فریدا آیالا، مدیر تولید: موریسیو مورالس، امور بینالملل و زیرنویس: امیدعلی چوگانی، مجری طرح: بیتافیلم تهران، سیدعلی اسماعیلی، حسین بلاش، تهیه شده در: امریکن برایت لایت فیلم پروداکشنز.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
- رقابت «لوتریا» در جشنواره سنآنتونیو
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- ۲ جایزه مهم در ۲ شب متوالی برای «لوتریا»
- «لوتریا» بهترین فیلم جشنواره لسآنجلس شد
- «رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره آتن شد
- «رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره رومانی شد
- دیپلم افتخار جشنواره فیلم لندن به «رویای کاغذی» رسید
- «سلفی با دموکراسی» وارد شبکه نمایش خانگی شد
- سه فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند
- فیلمبرداری «سلفی با دموکراسی» به نیمه رسید
- سیما تیرانداز به «سلفی با دموکراسی» پیوست
- در همکاری با علی عطشانی؛ امیرعباس گلاب فرشته مرگ میشود/ ایفای نقش در «سلفی با دموکراسی»
- پس از پولاد کیمیایی؛ پژمان بازغی بازیگر «سلفی با دموکراسی» شد
- پولاد کیمیایی اولین بازیگر «سلفی با دموکراسی» شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





