آیتالله هاشمی رفسنجانی سال گذشته در چنین روزی ۱۷ مهر ماه به تماشای فیلم سینمایی «رستاخیز» احمدرضا درویش نشست، فیلمی که گفته میشود، “آخرین فیلم سینمایی است که “آیتالله” پیش از درگذشت، دیده است.
به گزارش سینماسینما، علی قائم مقامی – مدیر تولید «رستاخیز» – در روایت این نمایش که تصویری از آن پیوست این گزارش است، میگوید: آیت الله هاشمی رفسنجانی ۱۷ مهر ماه سال ۹۵ در مجمع تشخیص مصلحت نظام فیلم «رستاخیز» را تماشا کرد.
گفتوگوی مقدماتی، نمایش فیلم و گفتوگوی بعد از آن، نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید.
او میافزاید: آیتالله هنگام تماشای “رستاخیز” پرسشهای فراوانی درباره منابع و مأخذ ، شخصیتها، دکورها ، نحوهی گردآوری اسبها و پشتیبانی، میزان و نحوه سرمایهگذاری ، امور فنی و هنری، بازیگران، تدوین، موسیقی و … را مطرح کرد که نشان از عمق ظرافتِ نگاه و علاقهی ایشان به آثار هنری و تاریخی داشت.
بهگفتهی قائممقامی، آیتالله هاشمی رفسنجانی از لحظه خاموش شدن تالار تا انتهای نمایش، چشم از صفحهی نمایشگر برنداشت و در انتها، آنگاه که در تصویر نهایی فیلم، خورشید حقیقت طلوع کرد، در دیدگان ایشان اشک بود و بغض و حسرت!
فیلم سینمایی «رستاخیز» که دربارهی قیام عاشورا است، فعلا با وجود داشتن پروانه نمایش، اکران نشده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- چرا فیلمی درباره حضرت فاطمه(س) ساخته نشده است؟
- درد دل احمدرضا درویش درباره فیلمش/ «رستاخیز» مانند یوسف در چاه گرفتار شد
- سخنان وزیر ارشاد درباره سرنوشت اکران فیلمهای توقیفی و «رستاخیز»
- دو هاشمی در یک قاب
- مروری بر فراز و نشیبهای رابطه صداوسیما با هاشمی رفسنجانی
- ماجرای جالب دوبله صدای آیت الله هاشمی رفسنجانی در «معمای شاه»
- تحلیل غلامرضا موسوی درباره حضور گسترده مردم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی
- تابناک: پس از میرکریمی و حکمت، درویش هم به صف منتقدان پیوست/ انفعال سازمان سینمایی، هواداران دولت را پراکنده کرد
- واکنش تند احمدرضا درویش به اظهارات تازه سخنگوی وزارت ارشاد: آقای نوش آبادی! توپِ جنگی زیرِ پای ما انداخته اید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





