تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۲:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 141542

 

سینماسینما _محمد تاجیک :

*یکی از روزنامه ها (هفت صبح )در تازه ترین گزارش خود عنوان کرده است دو سریالی که در سالهای گذشته در ایام محرم پربیننده شده بودند حالا به علت ممنوع التصویر شدن بازیگران خود ، امکان پخش مجدد را برای همیشه از دست داده اند .این دو سریال سریالهای روزهای اعتراض و غریبانه هستند که به علت حضور مینا لاکانی و زهرا امیر ابراهیمی گویی برای همیشه توقیف شده اند .

*این ماجرای ممنوع التصویری برخی بازیگران که باعث توقیف همیشگی برخی آثار ارزشمند و یا جرح و تعدیل برخی دیگر شده است ، از آن ماجراهای عجیب و غریب است که گویی فقط در مملکت ما اتفاق می افتد .

*هر سال هم که می گذرد این لیست بازیگران ممنوع التصویر ،طولانی تر شده و سریالهای و فیلمهای بیشتری دچار مشکل می شوند .به نظر می رسد که بیشتر از همه خود مدیران تلویزیون ، از این مسئله اذیت می شوند تا دیگران …

*تلویزیون که در این سالها به دلایل مختلفی به بازپخش محصولات قدیمی خود پرداخته حالا با این قانون عجیب و غریب ممنوع التصویری که در دنیا بی سابقه است بی خود و بی جهت باعث ایجاد زحمت برای خود شده است.

*همین چند وقت پیش بود که حواشی مربوط به گوهر خیراندیش نزدیک بود باعث شود که برای پخش سریال زیر خاکی مشکلاتی به وجود آید که البته خدا به خیر گذراند !

*همین الان چند فیلم از سینمای ایران که آثاری با موضوع دفاع مقدس و مذهبی هستند فقط به خاطر حضور گلشیفته فراهانی سالهاست امکان نمایش در تلویزیون را ندارند فیلمهای از حاتمی کیا و ملاقلی پور و حمید نژاد که قربانی این برخورد سلیقه ای شده اند که اتفاقا آثار ارزشمندی هستند

*اتفاقا به این فهرست طولانی بازیگران ممنوع التصویری که باعث ایجاد مشکل برای فیلمها می شوند باید مهناز افشار را هم اضافه کرد و گویا از این به بعد حتی شاید آثاری از کارگردانان خودی سینما مثل حاتمی کیا و بهروز شعیبی از تلویزیون غیر قابل پخش شوند !

*یک شوخی وطنز جالبی در اعتراض به پخش بیش از حد مختارنامه ،در فضای مجازی به تازگی منتشر شده است که نویسنده طنز آرزو می کرد که ای کاش یکی از بازیگران سریال مختارنامه کشف حجاب کند تا دیگر مجبور نباشیم تکرار این سریال را ببینیم !این طنز نوعی طعنه و کنایه به برخورد عجیب و غریب مدیران تلویزیون با محصولات سینمایی و تلویزیونی است .

*چند سال پیش مجتبی راعی کارگردان فیلم سفر به هیدالو که به برنامه هفت آمده بود و از توقیف این فیلم به خاطر حضور زهرا امیر ابراهیمی گلایه داشت مثال جالبی می زد او می گفت مثلا نیکول کیدمن هم فیلمهای بازی کرده که برخلاف معیارها و موازین ماست ولی تلویزیون آثار خوب او را پخش می کند . با همین منطق فیلمهای نیکول کیدمن ،فیلم سفر به هیدالو را هم نمایش دهید .
جالب است بدانید که فیلم سفر به هیدالو یک فیلم دینی است که فقط به خاطر حضور دو دقیقه ای زهرا امیر ابراهیمی سالهاست توقیف است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها