تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۲:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30165

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلابرهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۷۰ در دیدار با اعضای مجمع نویسندگان مسلمان خاطره جالبی را از تماشای فیلم توسط حضرت امام خمینی (ره) بیان می‌کنند.
به گزارش سینماسینما، در این دیدار رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه سینما باید با مفاهیم ارزشمند که در فیلمنامه‌های پرمحتوی شکل گرفته‌ است، حرکت کند فرمودند: بعضی از فیلمنامه‌ها بیارزشند! واقعاً آدم تعجب میکند که این فیلمنامه‌نویس، چه‌طور نشسته این فیلمنامه‌ی به این چرندی را سر هم کرده است!

ایشان در ادامه می‌افزایند: ژاپنیها برمیدارند از زندگی معمولی و شخصی یک نفر، یک موضوع برای فیلم درست میکنند، که مطابق با واقع است. اصلاً علت جاذبه‌ی فیلمهای ژاپنی هم این است. البته هنرپیشه‌های خوبی دارند، اما علت جاذبه این است که درست مطابق با واقع است. این سریال «سالهای دور از خانه»یی که نشان میدادند، که همه را جذب کرد، حتّی امام را – حاج احمد آقا میگفت که امام مرتب این سریال را نگاه میکردند – علتش چیست؟ چون زندگی که آن شخص در فیلم دارد، و آن کاری که او دارد میکند، درست مطابق با واقع است؛ یعنی همانی است که واقعیت دارد. اصلاً هنرمند این است

بنابراین گزارش این سخنان در روز ۲۸ مهر ۱۳۷۰ و در  دیدار اعضای مجمع نویسندگان مسلمان بیان شد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها