تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۱/۲۶ - ۰۱:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 14738

 

مارمولک۲محمد تاجیک :حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک دبیر دومین جشنواره روحانی و سینما در نشست خبری این جشنواره گفت: «مارمولک» فیلمی است که سینمای ایران را یک گام به پرداخت روحانی در سینما نزدیک کرد و بعد از آن بود که اقبال سینما برای پرداخت به روحانیت بیشتر شد.

به گزارش سینما سینما ، در نشست خبری دومین جشنواره روحانی و سینما با حضور حجت الاسلام علی سرلک دبیر جشنواره و حجت الاسلام سجادکریمان مجد دبیر اجرایی جشنواره در حوزه هنری برگزار شد، حجت‌الاسلام کریمان مجد دبیر اجرایی جشنواره روحانی سینما گفت: جشنواره در سه بخش فیلم بلند داستانی، فیلم مستند و مجموعه‌های تلویزیونی برگزار می‌شود. فیلم‌های بخش داستانی از ابتدای سال ۵۷ تا به امروز انتخاب شدند که در مجموع ۴۸ فیلم در زمینه حضور روحانی تولید شده است. به این معنا که روحانی در این فیلم‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارد که کاراکتر اول فیلم است یا در روند فیلم نقش تاثیرگذاری دارد.بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم ، ۱۲ فیلم سینمای داستانی در این بخش نامزد شدند. فیلم های «زیر نور ماه» به کارگردانی رضا میر کریمی، «مارمولک» به کارگردانی کمال تبریزی، «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان، «فرشته ها با هم می آیند» به کارگردانی حامد محمدی، «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی، «او» به کارگردانی رهبر قنبری و نقی نعمتی، «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده نمکی، «پابرهنه در بهشت» به کارگردانی بهرام توکلی، «یه حبه قند» و «کودک و سرباز» به کارگردانی رضا میرکریمی، «استشهادی برای خدا» به کارگردانی علیرضا امینی، «به آهستگی» به کارگردانی مازیار میری و «گهواره ای برای مادر» به کارگردانی پناه برخدا رضایی جزو گزینه‌های دریافت جایزه این دوره از جشنواره هستند.سرلک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اظهارات کمال تبریزی در خصوص نگاه مثبت رهبری به فیلم «مارمولک»، باعث نامزدی این فیلم شده است؟ گفت: فیلم مارمولک در دوره گذشته هم مورد ارزیابی قرار گرفت اتفاقا در همان دوره گفت‌وگوی مفصلی با کمال تبریزی کارگردان این اثر داشتم که بازتاب بسیاری در فضای رسانه‌ها داشت. صحبتی که اخیرا از رهبری درباره فیلم نقل شده است هیچ ارتباطی با نامزدی این فیلم در این دوره از جشنواره ندارد.

/حقایقی درباره فیلم مارمولک/

کمال تبریزی در بخشهایی از مصاحبه خود با هفته نامه مثلث در خرداد ۹۴،حرفهای جالبی درباره فیلمهای  مارمولک  زده است .

سوال: که البته اگر اکران مارمولک، ادامه پیدا می‌کرد، رکوردهای فروش را می‌شکست!

تبریزی: به نظرم همین الان هم با وجود اینکه اکثریت  مردم فیلم را دیده اند، اگر اجازه اکران بدهند فکر می‌کنم از همه فیلم‌های امسال بیشتر فروش ‌کند.

سوال: اصلا به شما که  مجوز پخش خانگی‌اش را هم ندادند
بله …!

/ کمال تبریزی :من در چند جلسه که مقام معظم رهبری را دیدم فقط از فیلم مارمولک تعریف کردند/

کمال تبریزی در بخشهایی از گفت وگوی خود که سال ۹۳  با دنیا عیوضی در روزنامه شهروند انجام داده است روایت جالبی را از اظهار نظر رهبر انقلاب درباره فیلم مارمولک را بیان کرده است .

بخشهایی از این گفت وگو که به این موضوع پرداخته شده به شرح زیر است :

شهروند :فیلم مارمولک در «دولت اصلاحات» ساخته و به نمایش درآمد، مشکلاتی که بر سر راه این فیلم به وجود آمد، نایستادن معاونت سینمای و ارشاد دولت اصلاحات پشت فیلم بود یا فشارهای بیرونی باعث آن شد؟

کمال تبریزی :من فکر می‌کنم فشار بیرونی خیلی زیاد بود و نباید بگوییم که دولت وقت پشت این فیلم نایستاد، آنها به اندازه کافی پشت فیلم ایستادند.

شهروند :گفته می‌شد مسئولان عالی‌رتبه نظام هم موافق فیلم مارمولک بودند…

کمال تبریزی :بله همین‌طور است، من در چند جلسه که مقام معظم رهبری را دیدم فقط از فیلم تعریف کردند و نتیجه‌گیری که از فیلم کردند این بود که متاسفانه این فیلم از طرف کسانی که باید فهمیده می‌شد،

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها