تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۶:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 103242

با معرفی نامزدهای جایزه بفتا مشخص شد که فیلم «سوگلی» از یورگوس لانتیموس پیشتاز و در بیشتر رشته‌ها نامزد دریافت جایزه است.

به گزارش سینماسینما، نامزدهای بفتا معرفی شدند. جایزه‌ای قدیمی و معتبر که کنار گلدن گلوب و اسکار قله‌های فصل جوایز سینمایی هستند. در این دوره فیلم «سوگلی» به کارگردانی یورگوس لانتیموس در ۱۲ مورد نامزد جایزه شده است. سال پیش همین آمار به نام «شکل آب» گیرمو دل‌تورو ثبت شد.

پیشتازی فیلم «سوگلی» به کارگردانی یورگوس لانتیموس

«سوگلی» یک کمدی سیاه تاریخی با بازی اما استون، راشل وایز و اولیوا کُلمن است. این فیلم در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم بریتانیایی، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن نقش مکمل نامزد دریافت جایزه است.

فیلم لانتیموس در مراسم گلدن گلوب موفقیت چندانی نداشت و در نهایت فقط اولیویا کُلمن بود که با دست پر و جایزه بهترین بازیگر زن از مراسم بیرون آمد.

ناکامی فیلم برتر گلدن گلوب

پس از فیلم «سوگلی» نوبت به فیلم‌های «حماسه کولی» (برنده جایزه بهترین فیلم گلدن گلوب)، «نخستین انسان» اثر فضایی دیمین شزل، «رُما» برنده شیر طلایی ونیز از آلفونسو کوارون و فیلم تحسین شده بردلی کوپر «ستاره‌ای متولد می‌شود» می‌رسد که هر کدام در ۷ مورد نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

شگفت اینکه «حماسه کولی» برنده جایزه بهترین فیلم درام گلدن گلوب برای دریافت جایزه بهترین فیلم بفتا نامزد نشده است.

بردلی کوپر رویایی

بردلی کوپر هم در قامت بازیگر برای جایزه بهترین بازیگری و در جایگاه کارگردان برای جایزه بهترین کارگردانی بفتا نامزد دریافت جایزه است، علاوه بر آن شانس دریافت جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را هم دارد.

ناگفته پیداست که لیدی گاگا هم شانس اصلی دریافت موسیقی ارژینال است.

باز هم «رُما» و باز هم جای خالی فیلمی از ایران

آلفونسو کوارون که جایزه گلدن گلوب را برای کارگردانی از آن خود کرد اینجا هم نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی است. فیلم او علاوه بر آن در رشته‌های بهترین فیلمنامه، فیلمبرداری، تدوین و فیلم غیرانگلیسی‌زبان نامزد دریافت جایزه است.

او برای دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان باید با «جنگ سرد» ساخته پاول پاولیکوفسکی، «داگمن» ساخته متیو گارونه، «دله‌دزدها» ساخته هیروکازو کوری‌ادا و «کفرناحوم‌» ساخته نادین لبکی رقابت کند.

اینجا هم خبری از فیلمی ایرانی در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان به چشم نمی‌خورد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها