مایکل فورد طراح دکور بریتانیایی که دکوراتوری فیلم «تایتانیک» را انجام داده بود در ۹۰ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، مایکل فورد دکوراتور برنده اسکار که دکوراتور فیلمهایی چون «جنگ ستارگان»، «جیمز باند» و «ایندیانا جونز» بود، درگذشت. او ۹۰ سال داشت.
این هنرمند در طول دوران کاریاش موفق به کسب دو جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه شد که اولی در سال ۱۹۸۲ برای فیلم «مهاجمان صندوق گمشده» از مجموعه «ایندیانا جونز» و دومی در سال ۱۹۹۸ برای «تایتانیک» بود. او همچنین نامزدی اسکار را برای طراحی صحنه دو فیلم از مجموعه فیلمهای «جنگ ستارگان» یعنی «امپراتوری ضربه میزند» و «بازگشت جدای» کسب کرده بود.
این دکوراتور متولد بریتانیا بود و کارش را از دهه ۱۹۶۰ آغاز کرده بود. فورد در دهه ۱۹۷۰ در کمدیهایی چون «افسانه آلف گارنت» کار کرد و در دهه ۱۹۸۰ در فیلمهایی چون «مجوز کشتن» صحنهآرایی کرد و سال ۱۹۹۵ برای سومین بار دکوراتوری فیلمی از مجموعه «جیمز باند» یعنی «چشم طلایی» را انجام داد. آخرین فیلمی که او طراحی آن را انجام داد سال ۱۹۹۹، فیلم عملی تخیلی «فرمانده گروه پرواز» بود.
پیتر لامونت طراح تولید که برای «تایتانیک» اسکار برده بود، با ابراز تاسف از درگذشت فورد، از او به عنوان دوست و همکاری یاد کرد که در تولید هفت فیلم با او همراهی کرده بود.
او گفت: وقتی ما در حال کار برای فیلم «تایتانیک» بودیم تهیه کننده فیلم به من گفت از طراحی صحنه خیلی نگران است و من به او اطمینان دادم که نگران نباشد چون مایکل مثل یک آرایش دهنده گل است و در زمینه کاری یکی از افرادی است که میتواند خیلی مقتصدانه بهترین کار را انجام دهد و با بودجهای که میدانستیم چقدر است بهترین نتیجه را بگیرد. سه ماه بعد او تایید کرد که حق با من بود و آرایش دهنده گل تنها فردی بود که میتوانست چیزی را که ما میخواستیم خلق کند و بودجه زیاد هم بیاورد.
لامونت اضافه کرد: او یک هنرمند و دکوراتور بسیار با استعداد بود. هرگز ندیدم سر کار حتی یک فیوز هم بسوزاند. او یک جنتلمن واقعی بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- رمان نویسنده ایرانی از هالیوود سردرآورد
- مستند چینی حادثه «تایتانیک» اکران می شود/ همکاری با جیمز کامرون
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- فیلمهایی که ما را عاشق کردند/ تایتانیک
- ملاقات با «کینگ کونگ» در سینماها پس از ۶۰ سال
- از پدرخوانده تا هفت سامورایی/ اهالی هالیوود صد فیلم برتر سینما را انتخاب کردند
- تصادف شدید، بازیگر مشهور آمریکایی را راهی بیمارستان کرد
- «شیرشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





