ماهچهره خلیلی میگوید در حالی که این روزها چهره بازیگران مرد به وفور بر بیلبوردهای شهر دیده میشود، مشخص نیست چرا بازیگران زن این اجازه را ندارند.
به گزارش سینماسینما، ماه چهره خلیلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون امسال سه فیلم “اشنوگل”، “یادم تو را فراموش” و” نیمکت” را داشت، که از این میان تنها دو فیلم “اشنوگل” و”یادم تو را فراموش” در جشنواره فیلم فجر دیده شدند.
او در گفت وگویی درباره فعالیت این روزهای خود گفت: مشتاقانه منتظر اکران فیلمهایم هستم. حدود ۱۰ تا ۱۲ کار اکران نشده دارم و اگر چند سال کار نکنم، باز هم فیلم برای اکران شدن دارم. امیدوارم فیلمهایم به زودی اکران شوند، بخصوص آثاری که در جشنواره حضور داشتند.
وی ادامه داد: خوشحالم که فیلم “یادم تو را فراموش”، به تازگی موفق شد، پنجمین جایزه بین المللی خود را نیز دریافت کند و فکر میکنم در اکران عمومی نیز بتواند با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند، چرا که هم موسیقی خوبی دارد و هم سوژهای است که زمانی بحث آن داغ بود و فکر میکنم در اکران عمومی نیز دوباره بحث آن داغ شود.
بازیگر” چشمان سیاه” درباره انتخاب داستان این فیلم و موفقیت در گیشه، عنوان کرد: به نظرم این فیلم داستان زندگی شهلا جاهد که درباره آن پیشتر خواندهایم نیست، بیشتر قصه فیلم بر اساس یک واقعه شکل گرفته و داستان فیلم کاملاً متفاوت است. اگر داستان زندگی شهلا جاهد بود، قطعاً از همان اسامی هم در کار بهره میگرفتیم، اما اینگونه نیست. یعنی حتی داستان آنها هم در این فیلم دیده نمیشود، بلکه تنها آن داستان تأثیر کوچکی بر روند قصه فیلم ما داشته است.
خلیلی افزود: دست گذاشتن روی چنین سوژهای و اعلام آن و استفاده از مازیار فلاحی موجب میشود که خبرساز شود.
این بازیگر در ادامه عنوان کرد: نمیدانم چرا در ایران یک فیلم که ساخته میشود تا این اندازه روی آن حساسیت بالاست و دائماً به دنبال مسائل جانبی هستیم، در حالی که در هالیوود یا سینمای اروپا اینگونه نیست، داستانی ساخته میشود، مردم آن را میبینند و از آن لذت میبرند. یا از آن خوششان نمیآید. بعد هم از سالن بیرون میآیند و همه چیز تمام میشود. اما در ایران دائماً همه چیز زیر سؤال میرود.
وی گفت: به نظر من “یادم تو را فراموش” فیلم خوبی است و وقتی در جشنواره آن را دیدم، حس کردم همه دست به دست هم دادند تا فیلم خوبی ساخته شود. بخصوص موسیقی که برای این کار ساخته شده در گیشه خیلی موفق خواهد بود.
خلیلی در ادامه درباره حضور در صحنه تئاتر اظهار کرد: دوست دارم در تئاتر حضور داشته باشم، سال گذشته سال خوبی بود و فروردین و اردیبهشت برای من با تئاتر همراه بود، این روزها چند پیشنهاد دارم که هنوز قطعی نشدهاند، دوست دارم بار دیگر تجربه حضور در صحنه تئاتر را داشته باشم، ولی ترجیحم این است که با پیشنهاد خوب این تجربه را تکرار کنم.
وی درباره حضور در تلویزیون نیز گفت: ترجیحم این است که در سینما حضور داشته باشم تا تلویزیون؛ چرا که برای تلویزیون زمان زیادی گذاشتم و ۵ سریال ویژه تاریخی کار کردم و این زمان بسیاری از من گرفت و باعث شد پیشنهادهای خوبی را که در سینما داشتم رد کنم. نمیگویم در تلویزیون کار نمیکنم، اما ترجیحم این است که نقش و متن پربار باشد تا بپذیرم که در آن حضور داشته باشم.
بازیگر “نقاب” با اشاره به اینکه سال ۹۵ به لحاظ کاری سال پرباری برایش بوده است ادامه داد: سال ۹۵ با تئاتر شروع شد و بعد از آن سه فیلم، سه تیزر و یک تبلیغ کارکردم و سال پرکاری برایم بود. با اینکه فرزندم به لحاظ سنی خردسال است و نیازمند حضور بیشتر من در کنار خود است، اما وقتی کار خوب پیشنهاد میشود چه بخواهید چه نخواهید هماهنگ میشوید. مشتاق دیدن فیلم سینمایی “نیمکت” هستم، یکی از فیلمهایی که متأسفانه در جشنواره به آن انگ فمینیستی زدند و از حضور در جشنواره سی و پنجم بازماند. به لحاظ کاری سال ۹۵ سال خوبی بود، اما هنرمندان خوبی را ما در این سال از دست دادیم و تأسفبار بود. افرادی مثل آقای کیارستمی، رشیدی، معلم، خانم فنی زاده و… از این لحاظ سال خیلی بدی بود و به لحاظ اتفاقات بدی که در جامعه افتاد مانند حادثه پلاسکو همه غمگین شدیم. امیدوارم سال ۹۶ به لحاظ کاری و اجتماعی سال خوبی برای همه باشد.
خلیلی در ادامه به بحث تبلیغات و حضور بازیگران در تبلیغات و عدم اجازه حضور بازیگران زن در این عرصه اشاره کرد و گفت: خیلی حیف است که خانمهای بازیگر در کشور حق حضور در تبلیغات شهری را ندارند. این روزها بیلبوردهای شهر پر شده از چهره آقایان بازیگر، اما نمیدانم چرا خانمهای بازیگر این اجازه را ندارند که در تبلیغات حضور داشته باشند. امیدوارم مسئولین پاسخ دهند که چرا ما نمیتوانیم در این زمینه فعالیت داشته باشیم، قطعاً پاسخ آنها و دلیل این عدم اجازه، ما را خوشحال میکند. در خارج از کشور ممانعتی برای این امر وجود ندارد و تبلیغات بسیار میتواند به بازیگران کمک کند. وقتی دائماً از ما میخواهند در مراسم خیریه حضور داشته باشیم و انتظار دارند ما برای کمک به مردم جامعه حضور پررنگی داشته باشیم، باید دستمان بیشتر باز باشد تا بتوانیم در خدمت آنها باشیم.
وی ادامه داد: این روزها فضا به گونهای شده است که ما مجبوریم برای تبلیغات از صفحات مجازی خودمان استفاده کنیم و هر کسی که فالوئر بیشتری داشته باشد در این زمینه بهتر میتواند فعالیت کند. خوشبختانه فعلاً این فضا قابل کنترل نیست و امیدوارم حداقل مدیران در این موضوع ورود نداشته باشند و اجازه دهند که فعالیت کنیم و بتوانیم منبع درآمدی از این راه داشته باشیم.
بازیگر “در چشم باد” درباره فعالیتهای جدید خود در سال ۹۶ عنوان کرد: اصولاً بعد از جشنواره همه استراحت میکنند و بعد از نوروز کارها دوباره شروع میشود. من هم از این امر مستثنا نیستم و فعلاً روی پیشنهادهایی که ارائه شده است فکر میکنم.
خلیلی در خاتمه برای مردم و همکاران اینطور آرزو کرد: امیدوارم سال ۹۶ هر کسی در جای خود قرار بگیرد، خیلی حیف است کسانی مثل طراحان لباس، گریم، فیلمبرداران و کسانی که سالهاست در این عرصه فعالیت داشتهاند امروز در خانه نشستهاند و کار نمیکنند، در حالی که عدهای دیگر با پارتیبازی و پول وارد این عرصه شدهاند و جای آنها را گرفتهاند. میدانم که این موضوع برطرف نمیشود، فقط امیدوارم کمتر شود و همکاران من بتوانند در جایگاه خود مشغول فعالیت باشند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت
- پست اینستاگرامی گوهر خیراندیش در یادبود ماهچهره خلیلی
- ۱۵ قاب از ماهچهره خلیلی/ گزارش تصویری
- ماهچهره خلیلی درگذشت
- به مناسبت سپندارمذگان روز عشاق ایرانى، خطاب به سه شخصیت سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگى
- «کمدی انسانی» آمد، «قاتل اهلی» رفت / فروش فیلمها در هفتهای که گذشت
- سینماها در قبضه فیلمهای کمدی / «آینه بغل» ۱۱ میلیاردی شد
- طعنه ماه چهره خلیلی به بازیگرانی که با چند حرکت درفضای مجازی برسر زبان ها می افتند
- فیلم های دفاع مقدس برای موفقیت در گیشه باید در زمان مناسب اکران شوند
- واکنش اینستاگرامی هنرمندان به دومین اسکار فرهادی/ از رضا میرکریمی تا لیلا حاتمی
- چرا «نیمکت» به جشنواره فیلم فجر راه نیافت؟
- بعد از «دورهمی» ۸ کار به من پیشنهاد شد
- ماجرای سیلیزدنی که بازیگر زن را ممنوعالخروج کرد
- «دورهمی» با سه مهمان ویژه روی آنتن میرود
- نمایشگاه عکس های ماه چهره خلیلی، نرگس محمدی، یغما گلرویی در گالری رج
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





