تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۳:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86874

«متهمین دایره بیستم» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره مستند «وین» اتریش شد.

به گزارش سینماسینما، در جشنواره بین‌المللی مستند «وین» موسوم به ethnocineca که از ۴ تا ۱۱ ماه می ۲۰۱۸ در پایتخت اتریش برگزار شد، مستند «متهمین دایره بیستم» ساخته «حسام اسلامی» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره شد.

این فیلم سپس در بخش رسمی جشنواره DOK.fest مونیخ آلمان نیز به نمایش درآمد که از جشنواره‌های مهم فیلم مستند در اروپا است.

مستند «متهمین دایره بیستم» سرگذشت یک گروه نوجوان بزهکار در گذر پنج سال از زندگی آنان را روایت می‌کند…

این فیلم برای اولین بار در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و نامزد دریافت تندیس فیروزه‌ای بهترین فیلم و کارگردانی شد؛ سپس سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی و پنجمین جشنواره فجر، سه «شیر سنگی» بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین نهمین جشن مستقل سینمای مستند و جایزه بهترین کارگردانی مستند جشنواره شهر را کسب کرد.

«متهمین دایره بیستم» منتخب جشنواره معتبر «هات‌داکس» کانادا، جایزه «آسیا- پاسیفیک» استرالیا و جشنواره «اینک خاورمیانه» فلورانس ایتالیا هم بوده است.

حسام اسلامی متولد سال ۱۳۶۰ در اهواز و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر است. رشید، درخت سفید، همسایه‌ها، غرامت، متروکه‌ها و نخجیر از دیگر آثار مستند این فیلمساز است. محاکمه (با موضوع دادگاه دکتر مصدق) و رزم‌آرا یک دوسیه مسکوت (با موضوع ترور رزم‌آرا) به کارگردانی «سیداحسان عمادی» نیز دو اثر مستند تاریخی است که تهیه‌کنندگی آن برعهده اسلامی بوده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها