
مجید مجیدی با انتقاد از وضعیت کنونی سینما گفت: فیلم هایی که ساخته می شود، در شأن سینمای ایران و مردم ما نیست.
به گزارش سینماسینما ،این کارگردان سینما در اکران نخستین نمایش فیلم «آن سوی ابرها» با دوبله در پردیس سینمایی اطلس مشهد طی سخنانی افزود: متاسفانه امروز شاهد سینمایی هستیم که هیچ نسبتی با فرهنگ کشور و سطح بینش و فکر مردم ما ندارد و شاهد فیلم های بسیار نازلی هستیم چه به جهت موضوع و چه به جهت پرداخت سینمایی.
او با بیان اینکه در این سالها مردم، حمایت خوبی از سینما داشته اند و نقش خودشان را به خوبی انجام داده اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سینمای ایران، نقش خودش را در برابر مردم به خوبی ایفا نکرده است، مردمی که دوست دارند از تولیدات داخلی حمایت کنند اما سینمای ایران در حق آنها، جفا کرده است.
کارگردان فیلم «بچه های آسمان» افزود: دوران طلایی سینمای ایران در دهه هفتاد، دیگر تکرار نشد امیدوارم روزی سینمای ایران به دوران اوج خودش برگردد و شاهد سینمایی باشیم که شایسته ایران است.
او درباره تجربه ساخت فیلم «آن سوی ابرها» گفت: این فیلم اولین تجربه من برای ساخت فیلم در خارج از کشور است.
مجیدی تاکید کرد: این فیلم در راستای همان سینما و دغدغه های همیشگی من نسبت به پرداختن موضوعات اجتماعی است اما لوکیشن آن تغییر کرده و در بمبئی است.
مجیدی با بیان اینکه فیلم سازی در هند، کار بسیار طاقت فرسایی است، توضیح داد: همه کسانی که در این فیلم بازی کرده بودند به جز برخی نقش های فرعی، بار اول بود که جلوی دوربین می رفتند که چالش بسیار بزرگی برای من بود و همچنین تجربه بسیار ویژه ای.
به گفته کارگردان «آواز گنجشک ها» در سینمای هند سالانه ۳ هزار فیلم ساخته می شود که معمولا این فیلم ها را در استودیوهای بزرگ می سازند و نه در فضای شهری.
مجیدی ادامه داد: من دوست داشتم که در فضای واقعی کار کنم، کارکردن در فضای واقعی، چالش بسیار بزرگی بود چون باید داخل شهر می رفتم و بمبئی، شهر بسیار شلوغی بود که کار را دشوار می کرد، ثبت تصاویری در این شرایط بسیار چالش برانگیز بود ضمن اینکه همه عوامل فیلم، هندی بودند.
وی با بیان اینکه ساخت فیلم خارج از ایران برایش تجربه ویژه ای بوده، یادآور شد: سینمای ایران، بضاعت بسیار خوبی دارد که بتواند بازارهای جهانی را به دست بیاورد، ما تلاش کردیم که راه و معبری را به سینمای ایران باز کنیم تا سینمای ایران بتواند فضاهای دیگری را برای فیلم سازی تجربه کند.
مجیدی در پایان تاکید کرد: آنچه لازمه سینمای ایران هست، حمایت مردمی است و همه چیز بستگی به حمایت مردم از سینما دارد.
قدس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





