مجید ابهری- رفتار شناس در روزنامه آفتاب یزد نوشت : گاهی بعضی از مجریان در جایگاه روانشناس قرار گرفته و جهت بالا بردن روحیه مخاطبان شعارهایی مثل: ما خوش هستیم، ما خوشحالیم و… را داده واز حاضرین در استودیو و مخاطبان در منزل تصدیق و تایید مطالبه میکنند. اینگونه مفاهیم که با هدف رشد نشاط اجتماعی ادا میشوند گاهی با شرایط عمومی جامعه در تضاد بوده و حتی موجب ناراحتی مخاطبان میگردد. یکی از این مجریان آقای جوان است که بخش قابل توجهی از طنزهای برنامههایش به حضور «جناب خان» شخصیت عروسکی برنامه بستگی دارند. نکته قابل توجه اینکه امروز حتی کوچکترین نکات در مورد مجریان و شخصیتهای مورد توجه جامعه از نگاههای دقیق و باریک ناظران مخفی نمانده و با انعکاس آنها توسط برخی از مخاطبان، تضادهای گفتاری ورفتاری این چهرهها به قضاوت و بحث گذاشته میشود. همانگونه که دکمههای سردست یک شخصیت سیاسی منعکس گشته و به ارزیابی عمومی گذاشته میشود این بار ساعت
گران قیمت و برند آقای جوان مورد توجه قرار گرفته
است. صد البته هرکس مخصوصا سلبریتیها مجاز به خرید و استفاده از اقلام مورد نیاز خود با هر مارک و قیمت میباشند. گفته شده که ساعت ایشان بیش از ۷هزار دلار ارزش داشته و از معروفترین اقلام است. کسی که مردم را به مصرف کمتر و استفاده از اقلام جایگزین دعوت میکند؛ پس چرا خود، کار دیگر میکند؟ حداقل جلوی دوربین از اینگونه اقلام استفاده نکند. شاید برخی این رفتار آقای جوان را حمل بر خلوص نیت و صداقت ایشان نموده و به منتقدان پاسخی تند و گستاخانه بدهند. در هرحال کسانی که خود را پرچمدار و پیشگام مبارزه با اشرافیگری و مصرف زدگی قلمداد می کنند حداقل در ظاهر و در مقابل چشمان ناظران رفتار خویش را با گفتار خود تطبیق دهند. یک ساعت مچی که میتواند زندگی حداقل ۵۰دانشآموز ویا۲۰خانواده نیازمند را دگرگون سازد، اگر به مسیر واقعی حرکت کند بهتر نیست؟ دوستی میگفت شاید با اینگونه ساعتها زمان براساس دلخواه صاحبان آنها حرکت کند. زندگی خصوصی و سبک و سیاق زندگی هرفرد بخود وی مربوط بوده و کسی حق دخالت در آن را نخواهد داشت، اما در مورد گروههای مرجع رفتاری از آنجا که الگو و نماد رفتاری برای
تعداد قابل توجهی از افراد مخصوصا نوجوانان و جوانان هستند باید با اصول و معیارهای منطقی و فرهنگی تطبیق نموده و در مسیر رشد متعالی قرار گیرد. شاید در اینگونه موارد باید از افراد و سامانههایی که موجب رشد کاذب آنها می گردند گلایه کرد؛ درمورد تولد فرزند ایشان در خارج از کشور هنوز تعداد قابل توجهی از مردم منتظر توجیه و پاسخ ایشان هستند و ایشان خود را در جایگاه پاسخگویی ندانسته و حضور خود در رسانه ملی را دلیلی بر بطلان آن نظرات وحرفها قلمداد میکند. باید دیدآنها که مردم را بر صرفه جویی وزندگی ساده دعوت می کنند چه پاسخی براین گونه حرکات دارند؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





