مجید مظفری درباره نقش رسانهها در بازتاب موفقیتهای بینالمللی سینمای کشور گفت: وزارت ارشاد و رسانهها باید کمک کنند تا بازار فیلم در داخل و خارج از کشور رونق بگیرد.
به گزارش سینماسینما، مجید مظفری بازیگر سینما وتلویزیون با اشاره به حضور موفق فیلمهای ایرانی در جشنوارههای مهم دنیا و نقش رسانههای داخلی بیان کرد: باعث افتخار است که فیلمهای ایرانی وارد جشنوارههای مهم دنیا میشوند و مقام کسب میکنند. این اتفاق میتواند به رشد ادبیات نمایشی ما در دنیا کمک کند. به نظرم باید تمام رسانهها از این افتخارات بهرهبرداری و تبلیغ کنند.
مظفری درباره نقش رسانهها در بازتاب موفقیتهای هنری اظهار کرد: به رسانهها و مسئولان ارشاد بستگی دارد که ما بتوانیم با ساخت چنین فیلمهای موفقی به بازار جهانی وارد شویم و اکران عمومی داشته باشیم. زمانی که فیلمهای ما اکران عمومی در دنیا داشته باشند، تهیهکنندهها و سرمایهگذاران ما مایل به سرمایهگذاری در فیلمها خواهند بود و کمپانیهای بزرگی در این مسیر ایجاد میشوند.
او افزود: من به وحید جلیلوند و نوید محمدزاده برای دریافت تندیس شیر در جشنواره ونیز تبریک میگویم و آرزوی موفقیت بیشتری برای آنها دارم. همکارانی که چنین فیلمهایی میسازند باعث افتخار ما هستند.
این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به نقش وزارت ارشاد و رسانهها در این راستا بیان کرد: البته همکاران دیگر هم دوست دارند برای ساخت چنین فیلمهای موفقی تلاش کنند اما وزارت ارشاد و رسانهها باید کمک کنند تا بازار فیلم در داخل و خارج از کشور رونق بگیرد. وضعیت فیلمهای سینمایی در داخل کشور خوب است اما باید تلاش کنیم تا به بازار اکرانهای عمومی در خارج از ایران وارد شویم.
مظفری با اشاره به عملکرد صدا و سیما در بازتاب موفقیتهای هنری بیان کرد: صداوسیما سالهاست که برای سینمای ایران شمشیر را از روبسته است اما دلیلش را نمیدانم. در صورتی که سینما میتواند خوراک خوبی برای تلویزیون باشد و تلویزیون هم میتواند منبع اطلاع رسانی و تبلیغ سینمای ایران باشد بنابراین تلویزیون و سینما باید دست به دست هم بدهند تا اتفاقهای خوبی بیفتد.
او ادامه داد: این اتفاقات خوب باید در عرصه سینمای ما رخ دهد به دلیل اینکه هنرهای نمایشی در دنیا در حال رشد هستند و تلاش میکنند تا به فستیوال جهانی وارد شوند. ما هم باید در این راستا تلاش کنیم. تلویزیون برای خود سیاستی دارد اما به نظرم این سیاست بسیار اشتباه است و باید سینما و تلویزیون در آغوش هم باشند.
این بازیگر درباره عملکرد روزنامهها در بازتاب مسائل فرهنگی و هنری گفت: برخی روزنامهها به انتشار مسائل سیاسی اکتفا میکنند و کمتر به سمت مسائل هنری میروند و این بسیار بد است. توسعه اقتصادی بدون زیربنای فرهنگی و توسعه هنری بدون زیربنای اقتصادی رو به نابودی است و این دو باید به هم کمک کنند.
او با اشاره به نقش شبکههای اجتماعی در انتشار اخبار بیان کرد: حضور شبکههای اجتماعی موجب این تصور شده که مردم برای دریافت اخبار به شبکه اجتماعی اکتفا میکنند اما این درست نیست. فکر میکنم این افتخارات باید ثبت و آرشیو شود. همچنین باید برای سالهای آینده برنامهریزی شود تا به جشنوارههای دنیا راه پیدا کنیم و اکران عمومی داشته باشیم.
مجید مظفری در پایان گفت: دو فیلم سینمایی برای بازی به من پیشنهاد شده اما هنوز قرادادی نبستهام. همچنین تلاش میکنم اگر امکان داشته باشد برای چهار یا پنج ماه آینده تئاتری کار کنم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- «کوچه ژاپنیها» به نیمه رسید
- راما قویدل: با اعتراض غیرمنطقی مانع ساخت سریال درباره اقوام نشویم
- صریح با مجید مظفری درباره پولهای کثیف و باندبازی در سینما
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سریال «ایلدا» به زودی روی آنتن میرود
- گفتوگو با مجید مظفری/ امروزه ویلا جای کاباره را در فیلمها گرفته است
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- سالار عقیلی و مجید مظفری در جمع سرخپوشان / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





