سینماسینما، علی پاکزاد – محسن کیایی بازیگر فیلم «ایستگاه اتمسفر» معتقد است عموما به بازیگران فیلمهای کمدی در جشنواره توجه نمی شود. کیایی با اشاره به اینکه می تواند در نقش های متفاوتی بازی کند تاکید کرد از این موضوع نیز لذت می برد.
به گزارش سینماسینما، کیایی در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر با فیلمهای «ایستگاه اتمسفر» به کارگردانی مهدی جعفری، «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی و «یک روز به خصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان حضور دارد.
کیایی درباره نقشآفرینی در فیلم های مختلف گفت: «سال گذشته به دلیل درگیری زیادی که داشتم نتوانستم در سینما حضور پررنگی داشته باشم. البته در فیلم «سد معبر» و «یک روز به خصوص» حضور داشتم، اما نقشم در این دو فیلم بسیار کوتاه بود. در فیلم «ایستگاه اتمسفر» نقش اول را بر عهده داشتم. پیشنهادات مختلفی ارائه شد اما «ایستگاه اتمسفر» را انتخاب کردم. نقش متفاوتی در این فیلم دارم و دلیل انتخابم هم همین موضوع بود. البته در «سد معبر» هم تلاش کردم که نقش متفاوتی داشته باشم. امیدوارم این فیلمها به خوبی دیده شده باشند.»
او ادامه داد: «فیلم «ایستگاه اتمسفر» یک کار کاملا اجتماعی و انسانی است. درباره روابط یک فرد با دیگران است. این شخص دچار معضلاتی می شود که ناخوداگاه در طول فیلم درگیریهای به خصوصی برایش به وجود میآید. مهمترین موضوع برای من تفاوتی بود که در این فیلم و نقشی که پذیرفته بودم دیده میشود. «ایستگاه اتمسفر» در بخش چشمانداز حضور دارد و امیدوارم که دیده شود. احساس می کنم فیلم قابل دفاع و شایسته ای است.»
کیایی درباره ایدهآلهایش در سینما و دغدغههایش گفت: «قطعا هر بازیگری دوست دارد جایزه کسب کند. اگر کسی هم انکار کند قطعا صادق نیست. همه انسانها دوست دارند جایزه بگیرند و دیده شوند، اما ایده ال من اکنون چنین چیزی نیست. برایم مطلوب است که کارم توسط مردم مورد نقد و توجه قرار گیرد. موضوع دیگری که برایم بیش از چیزهای دیگر اهمیت دارد بازی در نقشها و فیلمهای متفاوت است. زمانی که میخواهم نقشهایم را انتخاب کنم قطعا به سراغ متفاوتترینها میروم.»
بازیگر فیلم «سد معبر» درباره جشنواره سی و پنجم گفت: «امیدوارم جشنواره و کسانی که در آن جا تصمیم گیر هستند به جوانان اهمیت دهند ؛ و یکی از سیاست های جشنواره همین موضوع باشد.همه جای دنیا و در بسیاری از فستیوال ها سیاست بر این است که در راستای اهداف آن جشنواره گام برداشته شود که این موضوع کاملا طبیعی است.جشنواره ها عموما برای انتخاب بازیگران و فیلمها طبق سیاستی که دارند عمل می کنند و با همین نگاه به عوامل مختلف جایزه اهدا می کنند.همه ما می دانیم که جشنواره بر اساس سیاست خودش پیش می رود و اگر کسی اعتراض دارد نباید در این جشنواره شرکت کند.»
بازیگر فیلم «یک روز به خصوص » درباره بازیگرانی که در حوزه طنز فعالیت دارند گفت:«متاسفانه برای بازیگرانی که در حوزه طنز فعالیت دارند کسب جایزه در جشنواره بسیار دشوار است. فقط کافی است که به یک بازیگر یا یک فیلم عنوان کمدی بدهند.دوستان دیگر به آن فیلم نمی پردازند و خیلی راحت آن را کنار می گذارند.برای مثال فیلم «بارکد» اثر خیلی خوبی بود که نمیشد به راحتی از آن گذشت اما از این فیلم عبور کردند. و مورد توجه قرار نگرفت.فیلم «بارکد» از استاندارد های سینمای ایران خیلی بالاتر بود اما مورد توجه قرار نگرفت.اگر به سابقه بازیگران حوزه طنز نگاهی بیندازیم.ناخوداگاه متوجه می شویم که فقط اکبر عبدی به عنوان بازیگر طنز توانست برای یک فیلم کمدی سیمرغ کسب کند. رضا عطاران برای بازی در فیلم های کمدی جایزه نگرفت بلکه برای نقش آفرینی در فیلم «دهلیز» که فیلم تلخی نیز بود سیمرغ دریافت کرد.»
محسن کیایی درباره حضور در فیلمهای جدی و کمدی گفت:«مایلم در فیلم های متفاوتی بازی کنم.برایم فرقی ندارد هم نقش جدی می توانم داشته باشم و هم در فیلمهای کمدی می توانم بازی کنم.بازی در فیلمهای کمدی بیش از حد سخت است.اما متاسفانه در جشنواره ما همه فیلمها با ژآنرهای مختلف در کنار هم قرار می گیرند و باید بین این همه فیلم داوری صورت گیرد.حضور فیلم های «اقتباسی» ،«کمدی»،«اجتماعی» و بسیاری از ژانرهای دیگر باعث شده تا جایزه گرفتن و موفقیت فیلمهای کمدی بسیار سخت شود.عموما اتفاقاتی که در جشنواره صورت می گیرد کارشناسی نیست.باز در همین فضا نیز به ژآنر کمدی توجه نمی شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- «۱۰۰۱» نوستالژی میشود/ گفتگوی محسن کیایی با دوبلورهای «فوتبالیستها»
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- پوستر «نگهبان شب» رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





