تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۰ - ۱۵:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153736

محمد حمیدی‌مقدممدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به برنامه‌های مهم این مرکز در سال جدید بیان کرد:‌ فراخوان جشنواره سینما حقیقت به زودی منتشر می‌شود و دوره پانزدهم این رویداد آغاز یک دوران تازه برای جشنواره حقیقت خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، محمد حمیدی‌مقدم، در تشریح برخی برنامه‌ها و اهداف مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال ۱۴۰۰ به جشنواره سینما حقیقت اشاره و بیان کرد:‌ فراخوان دوره پانزدهم به زودی و در همین یک ماه منتشر خواهد شد و تحولی که قرار است در جشنواره پانزدهم سینماحقیقت اعمال شود حذف آرام آرام گروه‌های انتخاب و آمدن گروه‌های مشاور و انتخاب فیلم‌های جشنواره حقیقت در طی سال است.

همچنین از این دوره، جشنواره حقیقت به یک جشنواره پریمیر تبدیل خواهد شد. البته این مورد را در دو سالی که در مرکز مسئولیت داشتم شروع کردیم و سال قبل به دلیل شرایط خاص جشنواره تحت تاثیر کرونا خیلی مطرح نشد، اما امسال طبق فراخوان اجرایی می‌شود.

او در ادامه گفت: به این ترتیب جشنواره سینما حقیقت در پانزدهمین دوره به سمت پوست‌اندازی و تحول حرکت می‌کند و امیدوارم با فراخوان امسال، جشنواره حقیقت وارد یک دوره جدید شود.

او درباره دیگر برنامه‌ها و اتفاق‌های مهم مرکز گسترش در سال ۱۴۰۰ توضیح داد:‌ تقریبا بیشتر برنامه‌های ما ادامه همان مسیری است که از ابتدای ورودم به مرکز در نظر داشتیم. گرچه من در سخت‌ترین دوران مرکز به این‌جا آمدم و بزرگترین مشکل ما چالش برگزاری چهاردهمین جشنواره حقیقت بود که در سال ۹۹ به صورت آنلاین برگزار کردیم؛ جشنواره‌ای که سختی‌های زیاد داشت.

با این حال جدا از آن‌چه برای جشنواره پانزدهم برنامه‌ریزی کرده‌ایم ورود جدی‌تر به حوزه تولید فیلم‌های با بودجه کم یا اصطلاحا Low Budget را درنظر داریم چون در حوزه فیلم‌های تجربی اتفاق خوبی رخ داد و در زمینه فیلم‌های داستانی هم علاقه‌مندیم پیشنهاد الگوی فیلم‌های کم‌بودجه  و خلاق به‌خاطر وضعیت بن‌بست کرونایی سینما فراگیر شود.

حمیدی مقدم ادامه داد:‌ علاوه بر این‌ها طراحی زیرساخت‌های جدید برای گسترش توده مخاطب سینمای مستند را در نظر داریم. در این راستا سال ۱۴۰۰ طراحی و تولید برنامه مستقل سینما حقیقت را برای پخش از شبکه چهار سیما دنبال می‌کنیم تا سینما حقیقت و حوزه مستند پایگاهی جدی درباره تولیدات و نمایش آن‌ها در تلویزیون و نیز محلی برای جذب مخاطب گسترده‌تر داشته باشد.

همچنین در این سال شاهد ورود جدی‌ تولیدات مستند و محصولات مرکز گسترش در پلتفرم‌ها خواهیم بود تا برای ارتباط‌گیری با مخاطبِ بیشتر وارد عرصه جدیدی شویم. درواقع با تجربه جشنواره چهاردهم و اشتیاقی که از سوی علاقه‌مندان به مستند به وجود آمد، ضروری است که بستر جذب مخاطب را روز به روز گسترش دهیم.

او در ادامه افزود:‌ حدود دو سال است که روی کتابخانه ویدیو مرکز گسترش کار می‌کنیم و در سال ۱۴۰۰ تمام محصولات مرکز گسترش در بستر یک فضای دیجیتالی برای مصرف پژوهشی و تحقیقی و برای علاقه‌مندانی که قصد استفاده و خرید محصولات را داشته باشند، قابل عرضه خواهد بود. البته در مرحله اول فضایی در مرکز گسترش برای استفاده حضوری هشت تا ۱۰ کاربر به طور همزمان آماده می‌شود و دسترسی مجازی و آنلاین هم در مرحله بعدی دنبال می‌شود.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پایان یکی دیگر از اهداف مرکز را در سال جدید مرتبط با انیمیشن دانست و گفت: یکی از هدف‌های بزرگ ما ورود مرکز و حمایت از تولیدات بلند سینمایی انیمیشن است که در سال ۹۹ طراحی‌هایی را انجام داده بودیم و به دو تولید هم رسیدیم و در سال ۱۴۰۰ حمایت از پروژه‌های سینمایی بلند انیمیشن ادامه پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها