تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۱۷:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 166063

فیلم مستند «می‌برد تا به کجا» به کارگردانی پیروز کلانتری در بخش «نمایش ویژه» جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماسینما، پیروز کلانتری کارگردان مستند «می‌برد تا به کجا» که در بخش «نمایش ویژه» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور دارد درباره این فیلم گفت: «می‌برد تا به کجا» ادامه فیلم قبلی‌ام که سه سال پیش درباره شخصیت همایون صنعتی‌زاده ساخته بودم و درباره شخصیت دیگری در کرمان است. او فکرهای خاصی درباره فرهنگ ما، قنات، ارتباط‌مان با گذشته و… دارد به همین دلیل خواستم با ساختن فیلمی به جهان او نزدیک شوم.

او درباره شیوه روایت فیلم گفت: هرچیزی که شخصیت فیلم می‌گوید، باعث می‌شود که من به بخشی از فیلم‌های سابقم رجوع کنم؛ فیلم‌هایی که نگرانی‌های او را شامل می‌شود. به نظر می‌رسد که افکار این فرد تاثیری روی من می‌گذارد که به حرف بیایم و دغدغه‌های فکری نزدیکم به او را بیان کنم، انگار گفتگویی میان من و او جریان دارد.

کلانتری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جشنواره «سینماحقیقت» تصریح کرد: به جشنواره‌های زیادی نیاز داریم که همه موضوعات را با قدرت پوشش دهند اما وقتی که چنین امکانی وجود ندارد، جشنواره «سینماحقیقت» مجبور به انجام همه این کارهاست درنتیجه به نتیجه کاملا مطلوب نمی‌رسد. یک جشنواره باید به هنر فیلمسازی بپردازد و وقتی موضوعات نیز در آن مهم می‌شود به جشنواره‌های متعددی نیاز خواهد بود.

این فیلمساز ادامه داد: وقتی مسئولان سینمای مستند به اهمیت تهیه‌کننده، پخش‌کننده و پخش مستندها پی نمی‌برند پس برگزاری جشنواره یک دورهمی خودمانی است؛ خودمان می‌سازیم و خودمان هم می‌بینیم. امید زیادی به بهبود این شرایط در مدیریت فرهنگی ندارم، تنها امیدوارم که جامعه مستند فکری به حال خود کند.

کارگردان مستند «واریته بلوچی» در پایان تاکید کرد: به سینمای مستند دلبسته‌ام، تولید بسیار فیلم‌های مستند به معنای ثبت جامعه توسط فیلمسازان است پس سندگذاری جامعه به شکل گسترده و اجتماعی من را به خود جذب می‌کند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذر در حال برگزاری است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها