محمدعلی ابطحی در یادداشتی به ستایش از فیلم بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی پرداخت .
به گزارش سینماسینما ، ابطحی در یادداشت خود نوشت : واقعاً بدون قرار قبلی، پیچیدم توی پارکینگ سینما فرهنگ. رفتم بلیط خریدم برای دیدن فیلم «بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی نازنین.
چندبار قبلاً آقای شعیبی دعوت کرده بود و نشده بود که بشود. فکر میکنم از کرونا فقط یکبار سینما رفته بودم. اما خیلی شنیده بودم فیلم خوبی است. خوانده بودم طعم امام رضا هم دارد و دلیل دیدنش بیشتر شد.
نمیخواهم از فیلم بگویم. نگران اسپویل کردنش هستم. اما واقعاً یک فیلم سینمایی خوب برای دیدن بود.
همه عناصر دیده شدن را داشت.
در طول فیلم فکر میکردم ای کاش اینها که بودجههای کلان کشور را برای ساختن فیلمهای دینی به خود اختصاص میدهند و با تبلیغ مستقیم هیچ تأثیری در گرایش به دین ندارند، بماند؛ نفرت هم ایجاد میکنند، میتوانستند مثل شعیبی فیلم بسازند.
این فیلم چیزی را حقنه نمیکرد. به زور آدم را به بهشت نمیفرستاد. اما مثل هنر پیشهی اصلی فیلم، عطر و طعم معنویت را میچشاند. تصاویر فوقالعادهای داشت.
در فیلم، خانهی قدیمیای بود که بهنام خانه موسوینژاد ثبت شده بود. عکسش را آقا بهروز شعیبی فرستاد. این خانه وقفی بود. در اختیار مرحوم موسوینژاد، پدر خانمم که از نیکان روزگار بود. ایشان در اختیار طلبهها در سالهای اول زندگیشان میگذاشت تا سر و سامان بگیرند. خانمم کلی اسم دوستان طلبهام را آورد که مدتی در آن زندگی کرده بودند. در سالهای دهه چهل و پنجاه.
فیلم «بدون قرار قبلی» را ببینید. با هر سلیقهای که باشید آن را می پسندید. تصاویر نابی از ساختههای میراث فرهنگی هم دارد.
فرهاد توحیدی که نویسندهاش بوده را هم خیلی دوست دارم. چه انسان باسواد و افتاده و خواستنیای است.
بازی خانم پگاه آهنگرانی فوق العاده بود. مصطفی زمانی و الهام کردا وصابر ابر هم خوش درخشیده بودند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





