محمد کارت با انتشار یک پست در اینستاگرام خود از اتفاقاتی که برای فیلم «شنای پروانه» افتاده ابراز نارضایتی کرد و از مردم خواست به صورت قانونی این فیلم را ببینند.
به گزارش سینماسینما، محمد کارت کارگردان فیلم «شنای پروانه» نوشته است: برای فیلم عزیزم «شنای پروانه» که تنش آماج زخم های یکی پس از دیگری شد و تمثال شریفش تبدیل شد به پیکری هر جایی.
فیلمی که با تلاش خستگی ناپذیر، تمام قد ایستادیم تا تمام عناصرش شکیل و حرفهای برای مخاطب و مردم باشد.
فیلمی که اگر احوال جهان به هم نمیریخت و کرونا نبود به اذعان کارشناسان، میتوانست پرونده موفقیت هایش را با جابجا کردن رکوردهای فروش ادامه دهد.
اما این اپیدمی که به یکباره سالن های سینما را به تعطیلی کشاند و باعث شد «شنای پروانه» با تصمیم عجولانه و بی درایت و با وعدههای سر خرمن، برای بازگشایی فرمایشی سالنهای سینما پس از تعطیلی چندماهه، سینه سپر کند و پیش قدم شود تا سینما زنده بماند.
اما پس از چند روز پشتش را خالی دید و اکرانش متوقف و بلاتکلیف رها شد.
کرونا شرایط را غیرقابل پیش بینی، پیش برد اما ما هرگز انتظار نداشتیم زخم آخر را با قاچاق فیلم بخوریم.
حالا که «شنایپروانه» پیکرش سلاخی شده و به پیشنهاد عدهای ناجوانمرد که مردم را تشویق میکنند فیلمی که نفسش گرم است را با سردی نارضایتی ما غیرقانونی ببینند، با اکران دوباره فیلم در سینماها مخالف بوده و هستم. چرا که در موقعیت کرونایی بهترین گزینه اکران آنلاین است یا اکران پرده و آنلاین همزمان باهم.
نه اینکه با تصمیمات چندپاره در اکران، مردم گیج شوند.
حالا دیگر «شنای پروانه» با تکیه بر موفقیت هایش در ارتباط با مخاطب تنها فیلم من نیست بلکه نماینده سینماست.
پس لطفا عزیزان بر پیکر کم جان سینما زخم نزنید.
هر کسی که هنوز امیدی به عاشقانه سینما-مخاطب دارد و صلاح میداند که با رعایت پروتکل ها به سینما برود و فیلم را ببیند دمش گرم. اگر هم انتخابتان در شرایط کرونایی، سینما نیست قطعا گله ای نیست باز هم دمتان گرم و سرتان سلامت.
اما بعنوان فیلمسازی که خودم را موظف به تلاش برای بازگشت سرمایه میدانم در این شرایط پیچیده از شما می خواهم درستترین تصمیم را بگیرید.
من با نهایت دقت در کوچکترین اجزاء، سعی کردم فیلمی در شأن دیدگان شما بسازم. فیلمی که سال گذشته در تمام عناصر کاندید جایزه بود و امسال هم در اختتامیه جشنواره فجر هفتمین سیمرغ بلورینش، سیمرغ بهترین آنونس را هم از آن خود کرد که نشان از دقت و تعهد در تمام اجزایش است.
از مردمان مهربان و حامیان همیشه سینما که پس از یکسال انتظار برای دیدن «شنای پروانه» همچنان صبورانه به من پیغام می دهند که در شرایط قانونی فیلم را خواهند دید ممنونم و قدردان شرافت چشمانشان هستم.
خدمت آنان هم که نمیدانم چشمانشان در چه صفحهای به فیلم خیره شده، عرض میکنم که لطفا اگر خواسته یا ناخواسته فیلم را غیرقانونی دیدهاند و برخی از آنها در صفحه شخصی به بنده پیغام حلالیت میدهند و درخواست شماره کارت دارند، پیشنهاد میدهم برای آرامش وجدان خودشان و رضایت ما یا فیلم را دوباره بر پرده سینما ببینند یا در زمان اکران آنلاین دوباره تماشایش کنند.
عاشقانه هنرمند_مخاطب همیشه کامل نیست گاهی یکی دیگری را ناامید میکند.
یقین داشته باشید من همواره تلاش می کنم تا پای جان به سهم و وظیفه خودم پایبند باشم و از مخاطبان عزیز و شریف هم خواهشمندم که سهمشان را ادا کنند.
سینما پیوند وفادارانه میخواهد. از همه عشاق سینما می خواهم به استحکام این رابطه پایبند باشند نه امروز که برای همیشه. تا من و ما با دلگرمی و به پشتوانه حمایت شما، همچنان متعهدانه، متعصب به شما و با دلگرمی به غیرت متقابل شما، فیلم بسازیم.
مخلصِ چشم و گوش و عقلِ عزیز شما
محمد کارت
بهمن ماه نود و نه
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- «خانواده خلج» به اکران آنلاین رسید/ نمایش ۳ انیمیشن در سالن حقیقت
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- «صبحانه با زرافهها» به اکران آنلاین رسید
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «بچه زرنگ» از ۵ فروردین
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





