با گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات هیات مدیره «خانه سینما» همچنان پست مدیرعاملی این نهاد صنفی در حوزه سینما خالی مانده است.
به گزارش سینماسینما، بیش از دو ماه از انتخابات شانزدهمین دوره هیأت مدیره خانه سینما میگذرد اما هنوز خبری از معرفی مدیرعامل مهمترین نهاد صنفی سینمای ایران به گوش نمیرسد. این در حالی است که هربار از هرکدام از اعضای هیأت مدیره درباره زمان معرفی مدیرعامل خانه سینما سوال پرسیده میشود؛ تنها به کلمه به زودی اکتفا میکنند.
براساس اساسنامه خانه سینما، هیأت مدیره موظف است ظرف حداکثر دو ماه پس از انتخابات، نسبت به استخدام مدیرعامل خانه سینما اقدام کند و تا زمانی که مدیرعامل خانه سینما منصوب نشده است رئیس هیأت مدیره عهده دار وظایف مدیرعامل خواهد بود.
محمدمهدی عسگرپور بهعنوان رئیس هیأت مدیره خانه سینما انتخاب شده است، این تهیهکننده و کارگردان سینما در گذشته نیز تجربه مدیرعاملی خانه سینما را داشته و در حال حاضر به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان مشغول به فعالیت است.
با توجه به اینکه اساسنامه خانه سینما میگوید که رئیس هیأت مدیره تا قبل از استخدام مدیرعامل وظایف این خانه را برعهده دارد، بنابراین عسگرپور مدتی است که مدیریت دو خانه بزرگ هنرمندان کشور یعنی خانه هنرمندان و خانه سینما را برعهده دارد.
باید دید خانه سینما چه گزینهای را برای مدیرعاملی خانه سینما که درگیر بحرانهای مختلفی است انتخاب میکند، آیا بعد از گذشت چندین دوره استفاده از حضور سینماگران در سمت مدیرعاملی خانه سینما، بخت خود را با انتصاب یک مدیر غیرسینمایی البته با تجربه مدیریت سینمایی امتحان میکند؟
از بین گزینههای مختلفی که گفته میشود هیأت مدیره خانه سینما روی آن فکر میکند میتوان به مجید مسچی مدیرعامل سابق مؤسسه «سینماشهر» اشاره کرد که سالها تجربه مدیریت در این مؤسسه را داشته و در حوزه توسعه زیرساختهای سینمای ایران فعال بوده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی»
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- یادبود ناصر تقوایی برگزار شد/ خالق «کاغذ بیخط» غریب بود
- کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار میکند؛ یادبود زندهیاد «ناصر تقوایی»
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- «شب، خانه، بخارا»؛ تاریخ نگار و مبتنی بر رسالت فرهنگی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





