مرجان ریاحی جایزه بهترین فیلمنامه فیلم کوتاه جشنواره جهانی فیلمهای زنان «بیروت» لبنان را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره با هدف بررسی توانایی زنان در الگوهای مختلف زندگی در دنیا و تاثیر آنها در ساختار جامعه با استفاده از قدرت لنز و سینما برگزار میشود.
جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره به مرجان ریاحی برای نگارش فیلمنامه فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» به کارگردانی مرضیه ریاحی اهدا شد.
مرجان ریاحی که در کارنامه کاریش نگارش چندین فیلمنامه بلند سینمایی و کوتاه داستانی را دارد؛ پیش از این برای نگارش فیلمنامه سینمایی «تابستان خود را چگونه گذراندهاید؟» دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه سینمایی کودک را از بیستوپنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان به دست آورده بود.
جشنواره جهانی فیلمهای زنان «بیروت» لبنان ۹ آگوست برگزیدگانش را معرفی کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی «سامپو» به جشنواره سیاتل
- راهیابی فیلم کوتاه «سامپو» به جشنواره مورد تایید اسکار
- بدرقه کاروان المپیک ایران با فیلمهای ورزشی
- ۵ جایزه برای سینماگران زن ایرانی از جشنواره جهانی فیلمهای زنان بیروت
- راهیابی «کلاس رانندگی» به سه جشنواره جهانی
- «کلاس رانندگی» در آمریکا جایزه گرفت
- جایزه جشنواره فیلمهای مستقل آمریکا برای “کلاس رانندگی”
- فیلم کوتاه کلاس رانندگی در ۱۴ جشنواره جهانی
- تندیس بهترین فیلم کوتاه جشنواره «اوهای» به «کلاس رانندگی» رسید
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کره جنوبی به «کلاس رانندگی» رسید
- «کلاس رانندگی» به جشنواره «نشویل» آمریکا می رود
- “کلاس رانندگی” برنده جایزه هیات داوران جشنواره توپاز شد
- «کلاس رانندگی» بهترین فیلم کوتاه جشنواره زنان دوبلین شد
- فیلم کوتاه مرضیه ریاحی در جشنواره «ترایبکا» آمریکا
- فیلم کوتاه مرضیه ریاحی در جشنواره «کارتاگنا» کلمبیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





