مرجان ریاحی جایزه بهترین فیلمنامه فیلم کوتاه جشنواره جهانی فیلمهای زنان «بیروت» لبنان را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره با هدف بررسی توانایی زنان در الگوهای مختلف زندگی در دنیا و تاثیر آنها در ساختار جامعه با استفاده از قدرت لنز و سینما برگزار میشود.
جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره به مرجان ریاحی برای نگارش فیلمنامه فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» به کارگردانی مرضیه ریاحی اهدا شد.
مرجان ریاحی که در کارنامه کاریش نگارش چندین فیلمنامه بلند سینمایی و کوتاه داستانی را دارد؛ پیش از این برای نگارش فیلمنامه سینمایی «تابستان خود را چگونه گذراندهاید؟» دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه سینمایی کودک را از بیستوپنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان به دست آورده بود.
جشنواره جهانی فیلمهای زنان «بیروت» لبنان ۹ آگوست برگزیدگانش را معرفی کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی «سامپو» به جشنواره سیاتل
- راهیابی فیلم کوتاه «سامپو» به جشنواره مورد تایید اسکار
- بدرقه کاروان المپیک ایران با فیلمهای ورزشی
- ۵ جایزه برای سینماگران زن ایرانی از جشنواره جهانی فیلمهای زنان بیروت
- راهیابی «کلاس رانندگی» به سه جشنواره جهانی
- «کلاس رانندگی» در آمریکا جایزه گرفت
- جایزه جشنواره فیلمهای مستقل آمریکا برای “کلاس رانندگی”
- فیلم کوتاه کلاس رانندگی در ۱۴ جشنواره جهانی
- تندیس بهترین فیلم کوتاه جشنواره «اوهای» به «کلاس رانندگی» رسید
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کره جنوبی به «کلاس رانندگی» رسید
- «کلاس رانندگی» به جشنواره «نشویل» آمریکا می رود
- “کلاس رانندگی” برنده جایزه هیات داوران جشنواره توپاز شد
- «کلاس رانندگی» بهترین فیلم کوتاه جشنواره زنان دوبلین شد
- فیلم کوتاه مرضیه ریاحی در جشنواره «ترایبکا» آمریکا
- فیلم کوتاه مرضیه ریاحی در جشنواره «کارتاگنا» کلمبیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





