مشاور بیمه ای خانه سینما بیان کرد مسئولیت تامین هزینه بیمه هنرمندان برعهده صندوق اعتباری هنرمند است.
به گزارش سینماسینما، فروزان صابری مشاور بیمه ای خانه سینما با اشاره به وضعیت بیمه اعضای این نهاد صنفی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه در نظر گرفته شده برای بیمه هنرمندان را در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار داده که اعضای خانه سینما نیز عضو این صندوق هستند.
وی تاثیر این تصمیم را اینگونه توضیح داد: این روند باعث شده که خانه سینما نتواند در سال جاری به صورت مجزا بیمه داشته باشد زیرا وزارت ارشاد بودجه مورد نیاز برای بیمه را کاملا در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار داده است.
صابری درباره دلیل تغییر بیمه اعضای خانه سینما از بیمه ایران به رازی ادامه داد: صندوق اعتباری هنر با بیمه رازی قرارداد بست و دلیل این امر را پایین بودن قیمت بیمه مورد نظر اعلام کردند. البته بیمه رازی و خدماتی که توسط این شرکت ارائه می شود قابل مقایسه با بیمه SOS و بیمه ایران نیست که تا پیش از این خانه سینما با آنها قرارداد می بست.
مشاور بیمه ای خانه سینما بیان کرد: با توجه به تجربه بیمه دوره های قبل اعضای خانه سینما و امکاناتی که در اختیار اعضای بیمه شده قرار می گرفت، بیمه رازی نمی تواند انتظارات بیمه شدگان را تامین کند.
وی تاکید کرد: خانه سینما بارها با بیمه مورد نظر ابراز مخالفت کرد و زیر بار آن نرفت و ما بارها گفتیم که ارزان بودن بیمه رازی بدون علت نیست و ممکن است در خدمات رسانی مشکل ایجاد کند. حتی خانه سینما به مدت یک ماه با بیمه SOS قرارداد بست و اعضای خانه سینما به مدت یک ماه عضو این بیمه بودند اما با توجه به تعداد بالای اعضای خانه سینما بودجه هنگفتی باید به شرکت بیمه پرداخت می کردند که در نهایت خانه سینما قرارداد خود با این بیمه را منحل کرد.
صابری با اشاره به اینکه بیمه رازی تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات به هنرمندان کرده است در پایان گفت: با توجه به اینکه بودجه مورد نیاز بیمه هنرمندان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صندوق اعتباری هنر پرداخت می شود، ما اطلاعی نداریم که این بودجه به طور کامل به این صندوق پرداخت شده است یا خیر.
منبع: مهر
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





