فیلم مستند بلند «آتلان»به کارگردانی «معین کریمالدینی»، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره بینالمللی Rural Route نیویورک آمریکا شد.
به گزارش سینماسینما، دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی Rural Route طی روزهای ۸ تا ۱۰ مردادماه ۱۳۹۵ در شهر نیویورک آمریکا برگزار شد و فیلم مستند «آتلان» ساخته «معین کریمالدینی» در رقابت با ۲۰ اثر مستند مطرح جهان با موضوعات روستایی، جایزه بهترین فیلم مستند این جشنواره را بدست آورد.
آثار منتخب این جشنواره طی ۳ روز در موزه تصاویر متحرک نیویورک به نمایش درآمدند.
فیلمهای «بازیافت» ساخته آریانا گریستین و «بره» به کارگردانی یارد زِلکه هم به ترتیب به عنوان بهترین فیلم تجربی و بهترین روایت معرفی شدند.
دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی Rural Route نیویورک آمریکا، ترکیبی از بهترین فیلمهای مستند سینمایی جدید، آثار کلاسیک و فیلمهای کوتاه سطح اول جهان را به نمایش درآورد.
مستند «آتلان» دربارهی یک مربی پرورش اسب به نام «علی گوکنژاد» و «ایلحان» است؛ اسبی که قرارست مقامهای زیادی نصیب خانوادهی آنها کند. علی قصد دارد با پولی که از جوایز ایلحان بدست میآورد ازدواج کند، اما در مسابقهی کورس همهچیز بر وفق مراد او پیش نمیرود! ایلحان در شرایط پیشبینی نشدهای قرار میگیرد و علی برای قهرمانی اسبش میجنگد…
فیلم مستند «آتلان» از موفقترین آثار مستند سینمای ایران طی یکسال و نیم اخیر بوده و سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند جشنواره فجر، چهار جایزه از جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، پنج جایزه از جشن مستند خانه سینما و… را بدست آورده است. این فیلم در جشنوارههای ایدفا (هلند)، زوریخ (سوئیس)، «سباستوپل»، «تیبورون»، «ماموتلیک» (آمریکا) و بخش ویژه «داککورنر» جشنواره کن به نمایش درآمده و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند بلند از نهمین دوره جوایز سینمایی «آسیا- پاسیفیک» استرالیا و هفدهمین دوره جایزه مستند شبکه TRT ترکیه هم بوده است.
عوامل ساخت این فیلم که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، عبارتند از: نویسنده، کارگردان، تدوینگر و تهیهکننده: معین کریمالدینی، پژوهشگر: فاطمه سرافراز، مدیر تصویربرداری: سامان لطفیان، صدابردار: طاهر پیشوایی، طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، موسیقی: آریا عظیمینژاد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- نسخه تصویری مسترکلاس هانا پولاک منتشر شد/ در فیلمسازی کرامت انسانی را حفظ کنید
- آقای خاص سینمای مستند به «نردبان» آمد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد





