فیلم مستند «میراث باد» به کارگردانی نسیم سهیلی موفق به کسب جایزه از جشنواره بینالمللی Asolo Art ایتالیا شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «میراث باد» به کارگردانی نسیم سهیلی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش انسانشناسی از چهل و یکمین دوره جشنواره بینالمللی Asolo Art ایتالیا شد.
جشنواره Asolo Art Film Festival در سال ۱۹۷۳ تأسیس و بهعنوان یکی از قدیمیترین و معتبرترین جشنوارههای تخصصی فیلمهای هنری در جهان شناخته میشود. این جشنواره در طول پنج دهه فعالیت، میزبان آثاری از فیلمسازان بزرگ و هنرمندان برجستهای چون آندری تارکوفسکی، اینگرید برگمن، برسون، آلن رنه، ژان روش و… بوده است.
این رویداد، تمرکز خود را بر فیلمهای مرتبط با هنر، انسانشناسی، تاریخ، ادبیات، معماری، موسیقی و فرهنگهای بومی قرار داده و هر ساله با حضور داوران و پژوهشگران بینالمللی، آثار برتر این حوزهها را معرفی و تقدیر میکند.
در بیانیه هیئت داوران برای اهدای جایزه آمده است: «فیلم «میراث باد» ساخته نسیم سهیلی مستندی باشکوه است که داستان آخرین آسیابانی را روایت میکند که در فنون ساخت و مرمت آسیابهای بادی باستانی که نمونهای از منطقهای خاص از ایران است، مهارت دارد. این فیلم با استفاده ماهرانه از فیلمبرداری و تدوین، قصد دارد میراث تاریخی و فرهنگی را که به دلیل بیتوجهی در معرض نابودی است، ترویج و حفظ کند. این فیلم به دلیل تصاویر باشکوه، سرشار از از حس شاعرانه و به دلیل تاکید بر لزوم حفاظت از میراث تاریخی و قومی، جایزه آنتروپیکا را دریافت کرد.»
«میراث باد» پیشازاین، جایزه بهترین مستند بومی سی و سومین دوره از جشنواره قومشناسی صربستان، جایزه بهترین مستند بخش بینالملل چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران و بهترین مستند کوتاه بخش معلمان فیلمساز پنجاه و چهارمین جشنواره رشد را کسب کرده و موفق به حضور در جشنوارههای فیلم اسکارکوالیفای کوهستان آمریکا (دوره ۴۷) و مستند و انیمیشن آمریکایی AMDOCS (دوره ۱۵) و رویدادهای سانترام santarem پرتغال (دوره ۳۱)، Atlantidoc اروگوئه (دوره ۱۹)، کازان روسیه (دوره ۲۱)، علمی چین (دوره ۲۴)، اکولوژیک روسیه (دوره ۲۶)، ایسفاک ترکیه (دوره ۳۱)، Firenze ایتالیا (دوره ۸) و Afsad ترکیه (دوره ۶) شده است.
عوامل مستند «میراث باد» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: نسیم سهیلی، تهیهکننده: انجمن سینمای جوانان و نسیم سهیلی، تهیهکننده اجرایی: رهام رسولی، مدیر فیلمبرداری: یوسف صفایی، تدوین: حجت حیدری، صدابرداران: فواد بهبودی، احمد محمدی، تصاویر هوایی: مصطفی شیروانی، صداگذار: گیسو آزاد روش، اصلاح رنگ و نور: مهران جبلی، مدیر تولید: سمانه حسینی، جلوههای بصری: مهدی حدادی، طراح پوستر: مریم سهیلی و مشاور رسانهای: علی کشاورز.
لینک کوتاه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





