مصطفی زمانی با دو فیلم «سارا و آیدا» و «یک روز بخصوص» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
به گزارش سینماسینما، مصطفی زمانی که با سریال «یوسف پیامبر» شناخته شد و با سریال «شهرزاد» به اوج محبوبیت رسید، امسال با دو فیلم «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری و همچنین «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان به جشنواره سی و پنجم میآید.
«سارا و آیدا» تازهترین اثر مازیار میری است که پس از چهار سال دوری از سینما ساختهشده است. در خلاصه داستان آن آمده : سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر میایستند؟ در این فیلم که فیلمنامه آن را امیر عربی نوشته، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدانبخش و یغما گلرویی نیز به ایفای نقش پرداختهاند. همچنین همایون اسعدیان مجری طرح این فیلم است.
«سارا و آیدا» یک فیلم اجتماعی محسوب میشود که تمام فیلمبرداری آن در تهران انجام شد. این فیلم فضای نزدیک به «سعادتآباد» اثر دیگر این کارگردان دارد که در زمان اکران با استقبال خوبی از طرف مخاطبان و منتقدان روبهرو شده بود.
در سوی دیگر «یک روز بخصوص» قرارگرفته که همایون اسعدیان آن را کارگردانی کرده است. او نیز پس از چهار سال دوری از سینما فیلم جدیدی را کارگردانی کرده است. این فیلم اثری متفاوت از دیگر ساختههای این کارگردان است و مازیار میری فیلم را تدوین کرده است.

در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» که فیلمی در ژانر ملودرام و با مضمونی اجتماعی است، آمده: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.
در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقا کاشی، شیرین یزدانبخش، با معرفی افسانه کمالی و مجتبی پیرزاده و همراهی ایلیا نصرالهی بهعنوان بازیگر خردسال حضور دارند.
نکته قابلتوجه در هر دو فیلم این است که مصطفی زمانی با دو همبازی خود در سریال موفق «شهرزاد» در این دو فیلم همبازی است.
او در فیلم «سارا و آیدا » بار دیگر با غزل شاکری همبازی است و در فیلم «یک روز بخصوص» با پریناز ایزدیار روبهرو میشود.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما شد
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- نامه یک دستیار کارگردان به همایون اسعدیان/ به ماجرای فساد در سینما، پلتفرم و تلویزیون، کلانتر نگاه کنید
- دبیر شورای صنفی نمایش مطرح کرد: اکران عیدفطر به جای اکران نوروز ۱۴۰۴/ ارائه طرحی برای تغییر قیمت بلیت سینما
- غزل شاکری صداپیشه «ژولیت و شاه» شد
- «دایی جان ناپلئون» وفادارانهترین اقتباس سینما است/ هزینه سانسور ادبیات کمتر از سانسور سینما است+ ویدئو
- گنجینه امین تارخ و مازیار میری رونمایی میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





