مصوبه انجمن عکاسان سینما در خصوص تعیین حداقل دستمزد سال۱۴۰۱ اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان سینما، بر اساس اعلام محمدمهدی دلخواسته (سخنگوی انجمن صنفی عکاسان سینما)، مصوبه هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما در خصوص تعیین حداقل دستمزد ماهیانه عکاسان سینما در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر اعلام می شود:
با توجه به در اختیار داشتن تجهیزات گران قیمت عکاسی (دوربینها، لنزها،تبلت و…) توسط عکاسان بدون گرفتن اجاره بهای آن (بسیاری از مشاغل و عوامل تولید سینما بابت تجهیزات خود اجاره بها جداگانه دریافت میکنند) و همچنین شاغل بودن عکاسان سینما به شکل متوسط برای یک فصل یا نهایتا دو فصل درطی یک سال؛
۱- حداقل یا کف دستمزد برای عکاسان سینما صرفا و فقط جهت عکاسی (صحنه و پشت صحنه فیلم) ماهیانه مبلغ سی و پنج میلیون تومان برای فیلمهای سینمایی یا سریالهای تلویزیونی درجه الف و سریالهای نمایش خانگی اعلام میشود.
بدیهی است با توجه به شرایط و سختی هر پروژه و سوابق و مهارت عکاس طبق توافق طرفین این مبلغ میتواند به هر اندازه افزایش پیدا کند.
۲- در پروژههای نمایش خانگی و سینمایی که علاوه بر عکاسی صحنه و پشت صحنه، عکاسی تبلیغاتی (نور، استودیویی و کارگردانی عکس) به عهده همان عکاس است، باید به شکل قرار دادی جداگانه و به صورت توافق با عکاس صورت بگیرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدهای نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- داوران نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- علی نیکرفتار و فتاح ذینوری عکاسان سال سینمای ایران شدند
- تبریک انجمن عکاسان سینما به مرضیه برومند
- علی نیکرفتار: مدیران به فکر امنیت شغلی در سینما باشند/ انتشار «کتاب سال عکاسان»
- سیروس الوند: به سینما نیامدهایم که پولدار شویم، آمدهایم حرفمان را بزنیم/ معرفی برترینهای عکس فیلم
- فراخوان سومین مسابقه عکس انجمن صنفی عکاسان سینما اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





