مصوبه انجمن عکاسان سینما در خصوص تعیین حداقل دستمزد سال۱۴۰۱ اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان سینما، بر اساس اعلام محمدمهدی دلخواسته (سخنگوی انجمن صنفی عکاسان سینما)، مصوبه هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما در خصوص تعیین حداقل دستمزد ماهیانه عکاسان سینما در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر اعلام می شود:
با توجه به در اختیار داشتن تجهیزات گران قیمت عکاسی (دوربینها، لنزها،تبلت و…) توسط عکاسان بدون گرفتن اجاره بهای آن (بسیاری از مشاغل و عوامل تولید سینما بابت تجهیزات خود اجاره بها جداگانه دریافت میکنند) و همچنین شاغل بودن عکاسان سینما به شکل متوسط برای یک فصل یا نهایتا دو فصل درطی یک سال؛
۱- حداقل یا کف دستمزد برای عکاسان سینما صرفا و فقط جهت عکاسی (صحنه و پشت صحنه فیلم) ماهیانه مبلغ سی و پنج میلیون تومان برای فیلمهای سینمایی یا سریالهای تلویزیونی درجه الف و سریالهای نمایش خانگی اعلام میشود.
بدیهی است با توجه به شرایط و سختی هر پروژه و سوابق و مهارت عکاس طبق توافق طرفین این مبلغ میتواند به هر اندازه افزایش پیدا کند.
۲- در پروژههای نمایش خانگی و سینمایی که علاوه بر عکاسی صحنه و پشت صحنه، عکاسی تبلیغاتی (نور، استودیویی و کارگردانی عکس) به عهده همان عکاس است، باید به شکل قرار دادی جداگانه و به صورت توافق با عکاس صورت بگیرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدهای نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- داوران نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- علی نیکرفتار و فتاح ذینوری عکاسان سال سینمای ایران شدند
- تبریک انجمن عکاسان سینما به مرضیه برومند
- علی نیکرفتار: مدیران به فکر امنیت شغلی در سینما باشند/ انتشار «کتاب سال عکاسان»
- سیروس الوند: به سینما نیامدهایم که پولدار شویم، آمدهایم حرفمان را بزنیم/ معرفی برترینهای عکس فیلم
- فراخوان سومین مسابقه عکس انجمن صنفی عکاسان سینما اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





