اسامی فیلمهای بخش مسابقه بینالملل یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، هیات انتخاب بخش مسابقه بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» پس از بازبینی حدود ۴۰۰۰ فیلم ارسالی به دبیرخانه، ۲۶ فیلم را برای نمایش و رقابت در بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت» برگزیدند که این آثار تولید ۱۹ کشور هستند.
اسامی فیلمهای منتخب بخش مسابقه بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» به تفکیک سه بخش مستندهای کوتاه، نیمهبلند و بلند به این شرح است:
مستندهای کوتاه:
آخرین نشانه (عمر شامی/ لبنان)، جنگ و پنیر (بن گارفیلد/ انگلستان)، در این سرزمین (اکاترینا مورومتسوا/ روسیه)، سینما کریستال (مارلیس پوشل، فرناز جورابچیان/ اتریش)، صدای زمستان (تیزیان بوشی/ بلژیک، سوئیس)، فوریه (مارلنا مولیتور/ آلمان)، ماه، خورشید و تفنگدار (واهان خاچاطوریان/ انگلستان)، مجموعه (مارسین پولار/ لهستان)، هیچکستان (افسانه سالاری/ پرتغال)، یک روز در حلب (علی ابراهیم/ سوریه)
مستندهای نیمهبلند:
بنای یادبود (ایگور گروبیچ/ کرواسی)، بولینگو، جنگل عشق (آلخاندرو سالگادو/ اسپانیا)، تالار بزرگ (اسلاومیر باتیرا/ لهستان)، چشمانداز یک کاپلادا (آلبرتو لوبله/ اسپانیا)، صدای نجوای درخت را در شب شنیدم (کنت هاروی/ کانادا)، فابر ناوالیس (مائوریسیو بوریلو/ ایتالیا)، کلمپیچ، سیبزمینی و غولهای دیگر (سربان جورجسکو/ رومانی، آلمان)، والنتینا (ماکسیمیلیان فلدمن/ آلمان)
مستندهای بلند:
دنیای شفاف (واختانگ کوتسف گاباشویلی/ گرجستان)، شصت و نه دقیقه از هشتاد و شش روز (اگیل هاسکیولد لارسن/ نروژ)، شهر جدید اتوپیا (کریستوفر یان اسمیت/ انگلستان)، مادر و مادربزرگ (های جین ریو/ کرهجنوبی)، مو یا (فیلیپو تیکوزی/ ایتالیا)، میخواهم به خانه برگردم (وسلی لئون آروزو/ سنگاپور)، هر روح بدن من (اریکا روسی/ ایتالیا)، یک پدر (ویکتور فورنیس/ اسپانیا)
در بخش «مسابقه بینالملل» جشنواره «سینماحقیقت» مستندسازان کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان و انگلستان با ۳ فیلم در صدر هستند و لهستانیها نیز ۲ فیلم دارند. در این بخش، شرکت ۲ اثر مستند از کشورهای سوریه و لبنان نیز حایز اهمیت است.
اسامی فیلمهای ایرانی بخش مسابقه بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» متعاقباً اعلام می شود.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است در شهر تهران برگزار می کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





