بیست و یکمین دوره جشن حافظ برای معرفی برترینهای سینما و تولیدات شبکه نمایش خانگی و چهرههای تلویزیونی برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، برگزیدگان این دوره عبارتند از:
بهترین فیلم: قهرمان (اصغر فرهادی)
بهترین کارگردانی: اصغر فرهادی برای قهرمان.
بهترین فیلمنامه: اصغر فرهادی برای قهرمان.
بهترین بازیگر مرد ( دو جایزه): پیمان معادی برای درخت گردو.
امیر جدیدی برای قهرمان.
بهترین بازیگر زن سینما (دو جایزه): سوسن پرور برای «بوتاکس».
پردیس احمدیه برای فیلم تومان.
بهترین موسیقی متن: بامداد افشار برای پوست.
بهترین تدوین: هایده صفی یاری برای قهرمان.
بهترین فیلمبرداری: مرتضی نجفی برای تومان.
نشان عباس کیارستمی: بهمن و بهرام ارک برای فیلم پوست.
بهترین فیلم مستند: «خط باریک قرمز» (فرزاد خوشدست).
بهترین دستاورد فردی ویژه: علی سرتیپی.
تندیس بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال: «همگناه»: قطعه «همگناه»، علیرضا قربانی؛ ترانهسرا: حسین غیاثی، آهنگساز: علیرضا افکاری.
بهترین دستاورد فنی و هنری: ارشا اقدسی برای مجموعه آثارش.
بهترین چهره تلویزیونی: سروش صحت (کتابباز).
بهترین فیلم نامه تلویزیون و شبکه خانگی: زخم کاری محمد حسین مهدویان .
بهترین کارگردانی تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی: شهرام شاه حسینی برای سریال می خواهم زنده بمانم.
بهترین بازیگر کمدی تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی: ژاله صامتی برای سریال زیر خاکی.
بهترین بازیگر زن درام تلویزیون و شبکه نمایش خانگی: رعنا آزادی ور برای زخم کاری.
بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی: پژمان جمشیدی برای زیر خاکی.
بهترین بازیگر مرد تلویزیونی و شبکه خانگی: امیر آقایی برای آقازاده .
جایزه ویژه هیات داوران: جواد عزتی برای زخم کاری و شنای پروانه.
تندیس بهترین سریال جشن حافظ در تلویزیون و شبکه خانگی: زخم کاری به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





