در بین اخبار رسانههای فرانسوی درباره فهرست فیلمهای بخشهای گوناگون جشنواره کن، نام فیلم «قدرت سگ» به کارگردانی جین کامپیون به چشم میخورد.
به گزارش سینماسینما، با وجود اینکه ۲۰ روز به کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن مانده است، رسانه های فرانسوی به دنبال کسب خبر در این رابطه هستند. در اخبار جدید صحبت از پذیرش تازهترین فیلم جین کامپیون، برنده نخل طلا برای پیانو (۱۹۹۳)، در جشنواره کن است. او تنها فیلمساز زن است که نخل طلا بهدست آورده و چه بسا امسال یک فیلمساز زن این شانس را دوباره به دست آورد؛ زیرا آثار چندین فیلمساز زن در لیست رفتن به بخش مسابقه هستند. بقیه آثار پیشبینی شده که قاعدتا به بخشهای رسمی جشنواره شامل مسابقه، نوعی نگاه، خارج از مسابقه، سانس های نیمه شب، قرار است راه یابند، برمبنای نوشته رسانه ها در فرانسه، اینها هستند: اثری از پل توماس اندرسون به نام soggy Bottom، سه طبقه ساخته نانی مورتی ( برنده نخل طلا – اتاق پسر ۲۰۰۱)، المپیاد اثر ژاک اودیار (برنده نخل طلا برای دیپان ۲۰۱۵) ، مثلث غمگین، اثر روبن اوستلاند (برنده نخل طلا برای مربع – ۲۰۱۷) و …که باید فیلمهای آتش ساخته کلر دنی با بازی ژولیت بینوش و ونسان لاندون، بندتا ساخته پل ورهوفن را به این فهرست اضافه کرد. یک منتقد فرانسوی که فیلم بندتا را دیده، میگوید این اثر در کن مطرح خواهد شد، قاعدتا باید از شانس های بزرگ دریافت نخل طلا باشد. کارگردان این فیلم تاکنون چنین جایزه ای نبرده است.
همچنین امانوئل برکو، از فرانسه با فیلم جدیدش دوباره به بخش مسابقه خواهد آمد. فیلمساز زن دیگر میا هانسن لاو، با فیلم جزیره برگمن آماده رفتن به مسابقه است. از دیگر زنان، ژولیا دوکورنو است که فیلم قبلی اش در کن بسیار صدا کرده بود امسال « تیتان» را ارائه میدهد. فیلمساز مطرح دیگر ، اگزاویه جیانولی است که برمبنای کتابی از بالزاک فیلم جدید خود را ساخته. همچنین ماتیو املریس فیلم محکم بغلم کن را آماده حضور در جشنواره کن دارد. برمبنای همین نوشته امسال فیلمهای بسیاری و اکثرا خیلی خوب به کمیته انتخاب جشنواره کن پیشنهاد شده و باید منتظر یک کن پرقدرت باشیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- دیکاپریو، پن و موسیقی گرینوود؛ مثلث قدرت در «نبردی پس از دیگری»
- ۴۸ منتقد بهترین فیلم کن ۲۰۲۵ را انتخاب کردند؛ «صراط» بهترین فیلم شد/ فیلم پناهی در میان آثار منتخب
- گزارش محمد حقیقت از اکران «یک تصادف ساده»؛ آیا فیلم جعفر پناهی از کن جایزه میگیرد؟
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- داوران کن مشخص شدند
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- همزمان با ۱۰۰ ساله شدن فیلم؛ نسخه ترمیم شده «جویندگان طلا» در کن نمایش داده میشود
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





