هیات داوران بخشهای مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، احمد ضابطی جهرمی، مسعود نقاشزاده، پروین صدر ثقهالاسلامی، مانی میرصادقی، فرشاد محمدی، بهروز نورانیپور، مهدی شامحمدی بهعنوان هیات داوران بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» معرفی شدند.
احمد ضابطی جهرمی مستندساز و استاد دانشگاه متولد ۱۳۳۰ در جهرم، دانشآموخته کارشناسی سینما و دکترای پژوهش هنر است. عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما، مدرس، مترجم، مولف و پژوهشگر سینما و تلویزیون، دبیر دومین دورهی جایزهی پژوهش سینمای ایران، تجلیل به عنوان اولین استاد سینمای ایران از سوی فرهنگستان هنر، مولف کتابهای «فیلم مستند دورگه»، «شکلشناسی و گونهشناسی فیلم مستند»، «نظریهها و گفتمانهای سینمای مستند»، «همبستگی علم و هنر در سینمای مستند»، «زیباییشناسی و تاریخ تدوین فیلم» در کارنامه این مستندساز دیده میشود.
مسعود نقاشزاده کارگردان و مدرس دانشگاه متولد ۱۳۴۴ در شیراز است و کارشناسی ارشد سینما و دکترای پژوهش هنر دارد. معاون آموزش و پژوهش خانه سینما، معاون پژوهش دانشگاه صداوسیما، معاون تولید و مشاور عالی سیمافیلم، داور سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، داور بخش بینالملل جشنواره فیلم رشد، دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر از مسئولیتهای این فیلمساز است.
پروین صدر ثقهالاسلامی مدیر فرهنگی و استاد فرهنگی متولد ۱۳۲۰ تهران، دانشآموخته کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه تربیت معلم تهران است. سیزده سال مدیر کاخ موزه گلستان، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه تربیت معلم تهران، بیستوپنج سال مدیر و رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت معلم از سابقه کاری این مدیر است.
مانی میرصادقی مستندساز متولد ۱۳۴۷ تهران، دانشآموخته کارشناسی ارشد بیولوژی دریا است، ساخت مستندهای «حیات وحش ایران»، «نگین تتیس»، «سفری به هنگام»، «جان مرجان»، عضو هیات داوران سیوسومین جشنواره فیلم فجر، برنده جایزه جشنواره جهانی حیاتوحش و محیطزیست انگلستان از دستاوردهای او به شمار میرود.
فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری متولد ۱۳۵۱ در شیراز، دانشآموخته کارشناسی ارشد سینما است، نامزدی دریافت ۶ سیمرغ بلورین و برنده سیمرغ بلورین، بهترین دستاورد فنی و حرفهای از جشنواره فیلم فجر، مدیر فیلمبرداری فیلمهای سینمایی «عرق سرد»، «قاتل اهلی»، «ملاقات خصوصی»، «نهنگ عنبر»، «رگ خواب» در کارنامه کاری او دیده میشود.
بهروز نورانیپور کارگردان و مستندساز متولد ۱۳۶۰ در سنندج و دانشآموخته کارگردانی سینما است. برنده جایزه ویژه هیات داوران در بخش بینالملل جشنواره «سینماحقیقت»، برنده سیمرغ بهترین مستند سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر، برنده بهترین مستند جشنواره بینالمللی واچداکس لهستان از دستاوردهای این فیلمساز محسوب میشود.
مهدی شامحمدی تهیهکننده و مستندساز متولد ۱۳۶۲ شهرری، دانشآموخته، کارشناسی ارشد سینما است. او مدیرعامل و موسس کارگاه سینمایی امروز فیلم، عضو هیات انتخاب جشنواره «سینما حقیقت»، داور جشنواره مستند شبکه مستند، داور بخش مستند جشنواره جامجم و داور بخش مستند سینما حماسه را در کارنامه کاری خود دارد.
همچنین مصطفی دالایی، احمد مرادپور و مهدی نقویان به عنوان داوران جایزه شهید آوینی هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» معرفی شدند.
مصطفی دالایی فیلمبردار و کارگردان متولد ۱۳۳۸ تهران، دانشآموخته کارشناسی فیلمسازی (گرایش فیلمبرداری) از دانشگاه صداوسیما است. از آثار او میتوان به ساخت مستندهای «عبدالله» و «کوه آهن»، کارگردان، فیلمبردار و تدوینگر چند قسمت از مجموعه روایت فتح و مجموعه مستند «سه نسل آواره» اشاره کرد. عضو هیات انتخاب و داور جشنواره فیلم مقاومت، عضو هیات انتخاب و داور جشنواره فیلم شهر، عضو هیات انتخاب و داور جشنواره فیلم عاشورا، عضو هیات انتخاب و داور جشنواره «سینماحقیقت» از مسئولیتهای دالایی به شمار میرود.
احمد مرادپور کارگردان و تدوینگر متولد ۱۳۳۹ در تهران است. کارگردانی مجموعه تلویزیونی «رقص پرواز» و فیلمهای سینمایی «کارو»، «رنجر» و «سجاده آتش» از آثار مرادپور به حساب میآید.
مهدی نقویان مستندساز و مدیر فرهنگی متولد ۱۳۶۱ در بابل، دانشآموخته کارشناسی کارگردانی از دانشگاه صداوسیما است. از آثار او میتوان به کارگردانی مستندهای «رمز و راز ملکه»، «در برابر طوفان»، «خارج از دید»، «در لباس سربازی»، «روایت رهبری» اشاره کرد. همچنین این مستندساز مسئولیتهای رئیس مرکز سیمافیلم، مدیرعامل موسسه فرهنگی اندیشه آوینی بوده است.
هفدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» فردا دوم دی ماه به پایان میرسد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
- هادی آفریده داور جشنواره فیلم «درخت زردآلو» شد/ نمایش «پیر پسر» در بخش ویژه
- «گلهای کاغذی» در راه ایتالیا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





