مرحله اول داوری سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران به پایان رسید و منتخبان این دوره معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشن مستقل سینمای مستند ایران، با پایان یافتن مهلت تماشای آثار حاضر در سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران در مرحله اول و با حضور فعال ۲۵۶ نفر از اعضای آکادمی سینمای مستند و اخذ ۱۳۱۸۶ امتیاز یکتا برای ۸۸ فیلم حاضر در این دوره از جشن، فیلمهای برگزیده مرحله اول داوری معرفی شدند.
همچنین به دلیل درخواست داوران آکادمی، مرحله اول داوری تا جمعه ۳ اسفند تمدید و زمان اختتامیه نیز از ۹ اسفند به یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ موکول شد.
نتیجه آرا به شرح زیر اعلام میشود:
بهترین کارگردانی مستند کوتاه:
– آب، باد، خاک، نان (مهدی زمانپور کیاسری)
– پرواز برفراز سرزمین خورشید (مهدی باقری)
– سایه سلطان (هادی شریعتی)
– شوهر ایران خانم (مرجان خسروی)
– کشیم عاشق (امین آقاعبداللهی)
بهترین تهیهکنندگی مستند کوتاه:
– پرواز برفراز سرزمین خورشید (مهدی باقری)
– سایه سلطان (هادی شریعتی، هادی شریعتی، حسین فتح اللهی و حامد تالشلار)
– شوهر ایران خانم (میلاد خسروی)
– کشیم عاشق (سام کلانتری)
– نان سرد (بهروز نورانیپور)
بهترین کارگردانی مستند نیمهبلند:
– تورگی (توفیق حیدری)
– دبستان پارسی (حسن نقاشی)
– دروازه رویاها (نگین احمدی)
– سه نُهزارم (بهروز نورانیپور)
– گیسلو (محمد صادق اسماعیلی)
بهترین تهیهکنندگی مستند نیمهبلند:
– آسانسور (محمد کارت)
– تورگی (محمد کارت)
– دبستان پارسی (حسن نقاشی)
– سه نُهزارم (بهروز نورانیپور)
– گیسلو (محمد صادق اسماعیلی)
بهترین کارگردانی مستند بلند:
– خانواده خلج (مریم الهامیان و مصطفی حاجیقاسمی)
– شهر (حنیف شهپر راد)
– قلمرو (فتحالله امیری و نیما عسگری)
– قویدل (علی فراهانی صدر)
– موسیو مارکف (مهوش شیخالاسلامی)
بهترین تهیهکنندگی مستند بلند:
– خانواده خلج (مریم الهامیان)
– رخ (آرش صادقی و سام کلانتری)
– فرار از قصر (حسام اسلامی)
– قلمرو (فتحالله امیری)
– قویدل (سعید الهی)
بهترین پژوهش:
– دبستان پارسی (حسن نقاشی)
– شهر (حنیف شهپر راد)
– فرار از قصر (احسان عمادی)
– قویدل (آرش خلیلی)
– موسیو مارکف (مهوش شیخالاسلامی و جمشید صادق)
بهترین تصویربرداری:
– رخ (رضا تیموری)
– شوهر ایران خانم (مهدی آزادی)
– قویدل (هادی زهرهکاشانی)
– کشیم عاشق (امیر آقاعبداللهی)
– کی باد تنها میگذرد (الهام اسدی، هاشم مرادی و مرتضی نجفی)
بهترین تدوین:
– آمپاس (بهمن کیارستمی)
– تبِ آینه (محدثه گلچینعارفی)
– دبستان پارسی (حسن نقاشی)
– قویدل (علی فراهانی صدر)
– کشیم عاشق (آرش زاهدی)
بهترین موسیقی:
– شهر (خشایار روانگر)
– شوهر ایران خانم (مهدی خسروی)
– طعم آب (علی صمدپور)
– فرار از قصر (یونس اسکندری)
– کشیم عاشق (صبا ندایی)
بهترین صدا:
– دبستان پارسی (صدابردار: محسن عسکریزاده – صداگذار: مینا مشهدیمهدی)
– رخ (صدابردار: شاهین پورداداشی – صداگذار: انسیه ملکی)
– سایه سلطان (صداگذار: حسین قورچیان)
– سه نُهزارم (صدابردار: مرتضی میرمجد)
– قویدل (صدابردار: حسین خانی – صداگذار: امین شریفی)
– کشیم عاشق (صدابردار: امیر آقاعبداللهی – صداگذار: حسن مهدوی)
جلسه تجمیع و استخراج امتیازها با حضور محمد شکیبانیا رئیس جشن، زینب تبریزی و آزاده موسوی ناظران هیات رئیسه، محمد طیب مدیر سامانه و لیلا رستمی شکوه مسئول دبیرخانه در خانه سینمای شماره دو برگزار شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی نامزدهای چهل و دومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
- معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران/ شبی برای تجلیل از سعید پورصمیمی و مهدی جعفری
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- اعضای آکادمی سینمای مستند ایران انتخاب شدند
- اعلام فهرست نامزدهای بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت»/ داوران معرفی شدند
- یک نامزدی برای «دانه انجیر معابد»؛ نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۵ معرفی شدند
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- در آستانه برگزاری آیین اختتامیه؛ نامزدهای جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- معرفی نامزدهای بخشهای مختلف سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- معرفی نامزدهای بخش مستند جشنواره فیلم فجر
- چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی نامزدهای بخش فیلم کوتاه
- نامزدهای جشنواره فیلم رشد معرفی شدند
- معرفی داوران و نامزدهای بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ رکوردداران نامزدی برای سیمرغ
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





