مرحله اول داوری سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران به پایان رسید و منتخبان این دوره معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشن مستقل سینمای مستند ایران، با پایان یافتن مهلت تماشای آثار حاضر در سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران در مرحله اول و با حضور فعال ۲۵۶ نفر از اعضای آکادمی سینمای مستند و اخذ ۱۳۱۸۶ امتیاز یکتا برای ۸۸ فیلم حاضر در این دوره از جشن، فیلمهای برگزیده مرحله اول داوری معرفی شدند.
همچنین به دلیل درخواست داوران آکادمی، مرحله اول داوری تا جمعه ۳ اسفند تمدید و زمان اختتامیه نیز از ۹ اسفند به یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ موکول شد.
نتیجه آرا به شرح زیر اعلام میشود:
بهترین کارگردانی مستند کوتاه:
– آب، باد، خاک، نان (مهدی زمانپور کیاسری)
– پرواز برفراز سرزمین خورشید (مهدی باقری)
– سایه سلطان (هادی شریعتی)
– شوهر ایران خانم (مرجان خسروی)
– کشیم عاشق (امین آقاعبداللهی)
بهترین تهیهکنندگی مستند کوتاه:
– پرواز برفراز سرزمین خورشید (مهدی باقری)
– سایه سلطان (هادی شریعتی، هادی شریعتی، حسین فتح اللهی و حامد تالشلار)
– شوهر ایران خانم (میلاد خسروی)
– کشیم عاشق (سام کلانتری)
– نان سرد (بهروز نورانیپور)
بهترین کارگردانی مستند نیمهبلند:
– تورگی (توفیق حیدری)
– دبستان پارسی (حسن نقاشی)
– دروازه رویاها (نگین احمدی)
– سه نُهزارم (بهروز نورانیپور)
– گیسلو (محمد صادق اسماعیلی)
بهترین تهیهکنندگی مستند نیمهبلند:
– آسانسور (محمد کارت)
– تورگی (محمد کارت)
– دبستان پارسی (حسن نقاشی)
– سه نُهزارم (بهروز نورانیپور)
– گیسلو (محمد صادق اسماعیلی)
بهترین کارگردانی مستند بلند:
– خانواده خلج (مریم الهامیان و مصطفی حاجیقاسمی)
– شهر (حنیف شهپر راد)
– قلمرو (فتحالله امیری و نیما عسگری)
– قویدل (علی فراهانی صدر)
– موسیو مارکف (مهوش شیخالاسلامی)
بهترین تهیهکنندگی مستند بلند:
– خانواده خلج (مریم الهامیان)
– رخ (آرش صادقی و سام کلانتری)
– فرار از قصر (حسام اسلامی)
– قلمرو (فتحالله امیری)
– قویدل (سعید الهی)
بهترین پژوهش:
– دبستان پارسی (حسن نقاشی)
– شهر (حنیف شهپر راد)
– فرار از قصر (احسان عمادی)
– قویدل (آرش خلیلی)
– موسیو مارکف (مهوش شیخالاسلامی و جمشید صادق)
بهترین تصویربرداری:
– رخ (رضا تیموری)
– شوهر ایران خانم (مهدی آزادی)
– قویدل (هادی زهرهکاشانی)
– کشیم عاشق (امیر آقاعبداللهی)
– کی باد تنها میگذرد (الهام اسدی، هاشم مرادی و مرتضی نجفی)
بهترین تدوین:
– آمپاس (بهمن کیارستمی)
– تبِ آینه (محدثه گلچینعارفی)
– دبستان پارسی (حسن نقاشی)
– قویدل (علی فراهانی صدر)
– کشیم عاشق (آرش زاهدی)
بهترین موسیقی:
– شهر (خشایار روانگر)
– شوهر ایران خانم (مهدی خسروی)
– طعم آب (علی صمدپور)
– فرار از قصر (یونس اسکندری)
– کشیم عاشق (صبا ندایی)
بهترین صدا:
– دبستان پارسی (صدابردار: محسن عسکریزاده – صداگذار: مینا مشهدیمهدی)
– رخ (صدابردار: شاهین پورداداشی – صداگذار: انسیه ملکی)
– سایه سلطان (صداگذار: حسین قورچیان)
– سه نُهزارم (صدابردار: مرتضی میرمجد)
– قویدل (صدابردار: حسین خانی – صداگذار: امین شریفی)
– کشیم عاشق (صدابردار: امیر آقاعبداللهی – صداگذار: حسن مهدوی)
جلسه تجمیع و استخراج امتیازها با حضور محمد شکیبانیا رئیس جشن، زینب تبریزی و آزاده موسوی ناظران هیات رئیسه، محمد طیب مدیر سامانه و لیلا رستمی شکوه مسئول دبیرخانه در خانه سینمای شماره دو برگزار شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی نامزدهای چهل و دومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
- معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران/ شبی برای تجلیل از سعید پورصمیمی و مهدی جعفری
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- اعضای آکادمی سینمای مستند ایران انتخاب شدند
- اعلام فهرست نامزدهای بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت»/ داوران معرفی شدند
- یک نامزدی برای «دانه انجیر معابد»؛ نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۵ معرفی شدند
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- در آستانه برگزاری آیین اختتامیه؛ نامزدهای جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- معرفی نامزدهای بخشهای مختلف سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- معرفی نامزدهای بخش مستند جشنواره فیلم فجر
- چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی نامزدهای بخش فیلم کوتاه
- نامزدهای جشنواره فیلم رشد معرفی شدند
- معرفی داوران و نامزدهای بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ رکوردداران نامزدی برای سیمرغ
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





