هیات داوران هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ معرفی شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، هیات داوران هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ در سه بخش فیلمهای داستانی، مستند و فیلم کوتاه معرفی شدند.
در این دوره از جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ در بخش فیلمهای بلند داستانی، هیات داوران جشنواره را اشتفان هوپت کارگردان، فیلمنامهنویس و تهیهکننده مستقل سوییسی که سابقه دریافت جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبهای بخش پانورامای جشنواره برلین ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد در کنار سوفیا روبیشونگ مدیر تولید و تهیهکننده سوییسی، دنیل ویگاند استادیار مطالعات سینما در دانشگاه زوریخ، هلن آشرلی روزنامهنگار و سردبیر مهمترین مجله مربوط به زنان در کشور سوییس با نام «آنابل» و تامارا میلوشویچ کارگردان و مستندساز اهل کشور آلمان تشکیل می دهند.
در بخش فیلمهای کوتاه جشنواره، ماتیلدا کاساری کارگردان جوان ۲۵ ساله سوییسی که سابقه ساخت چندین فیلم کوتاه دانشجویی را دارد در کنار آنا شیو مستندساز ۲۷ ساله سوییسی که به تازگی مستند «اِستر» را ساخته است و جولیوس ویگل فیلمساز آلمانی، فیلمهای کوتاه فستیوال را داوری میکنند.
در بخش مستند بلند جشنواره نیز ژنی آلوشی مستندساز اهل کشور آلبانی، لوین ویت سینماگر ۲۸ ساله سوییسی که سابقه فیلمنامهنویسی و دستیاری کارگردان را دارد و خوآن رودریگز سالازار فیلمبردار کلمبیایی هیات داوران را تشکیل میدهند.
هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج روز ۲۶ می (۵ خرداد) آغاز میشود و تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) ادامه مییابد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





