مجید مجیدی کارگردان مطرح سینمای ایران، اعلام کرده است که قصد دارد فیلم بعدیاش را در چین و با بازیگران چینی درباره زندگی در بحران کرونا بسازد.
به گزارش سینماسینما به نقل از سیجیتیان، مجید مجیدی که برای حضور در سومین جشنواره بینالمللی فیلم جزیره هاینان (HIIFF) در سانیا در استان هاینان در جنوب چین به سر میبرد در مصاحبهای از برنامه بعدیاش خبر داد.
وی در مصاحبه با CGTN گفت پس از این جشنواره به استان یوننان در جنوب غربی چین سفر میکند تا بتواند لوکیشنهای احتمالی فیلم بعدیاش را پیدا کند. او به همین منظور به شهر شرقی هانگژو هم میرود.
مجیدی گفت فیلم بعدیاش درباره زندگی یک دختر کوچک در دوران پاندمی و بحران کروناست. وی بدون ارایه جزییات بیشتر گفت گروه بازیگران فیلم بعدیاش چینی خواهند بود.
اوایل امسال مجیدی گفته بود قصد دارد از تجربیات مردم چین در دوران کرونا، داستانی درباره مبارزه و مقاومت را تصویر کند.
وی در نامهای که اواخر ژانویه به سرویس فارسی رادیوبینالمللی چین نوشته بود، با مردم این کشور همدردی کرده بود.
مجیدی در مصاحبهاش بر این نکته تاکید کرد که به کودکان، هم در کشور خودش و هم در دیگر کشورها اهمیت میدهد و معتقد است کودکان امید و آینده هر کشور هستند. وی افزود: بچهها مهم هستند و ما باید به آنها اهمیت بدهیم. در فیلمهایم هم همه تلاشم این است که همین را بگویم.
مجیدی روز جمعه در یک مستر کلاس در این جشنواره شرکت میکند تا درباره تجربه و باورهایش در ساخت فیلم صحبت کند.
سال پیش مجیدی به عنوان یکی از اعضای گروه داوری هفت نفره نهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم پکن در چین حضور یافته بود.
وی درباره صنعت فیلمسازی چین بر تنوع به عنوان شرط اصلی تاکید کرد و گفت: این کار میتواند اساس هویت و غرور فرهنگی نسل بعدی را تحت تاثیر قرار دهد. وی افزود: فکر میکنم فیلمهای چینی تنوع زیادی ندارند و مخاطبان جوان اینجا به جای فیلمهایی با تمرکز بر فرهنگ و تاریخ شرقی بیشتر فیلمهای هالیوودی میبیند.
مجیدی گفت: نمیگویم که فیلمهای هالیوودی را دوست ندارم؛ بلکه فیلمهایی را نقد میکنم که اصل را فراموش میکنند و فقط درصدد به دست آوردن منافع بیشتر هستند.
مجیدی سال پیش و پس از انتشار نامهای در همدردی با مردم چین برای بحران کرونا (۱۱ بهمن) با انتشار نامه دیگری گفته بود ساخت فیلمی درباره ویروس کرونا صحت ندارد. وی افزوده بود از ۲ سال پیش قصد ساخت فیلمی با تمرکز بر کودکان چینی را داشته است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- دومین روز جشنواره چهل و سوم فیلم فجر / گزارش تصویری
- تأملی بر فضای شنیداریِ «منطقهی دلخواه»/ خارجِ قاب، کمی آنسوتر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ از اعتراض به کیفیت اکران فیلمها تا قیمتهای عجیب بلیت در بازار سیاه
- جشنواره فیلم ساندنس در ایستگاه پایانی/ جایزه جشنواره آمریکایی به دو فیلم ایرانی
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
- اولین دوره جایزه آرونا واسودف و یک نامزدی دیگر برای «کیک محبوب من»
- اولین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- ماجرای پرواز پرچالش از انگلستان به استرالیا/ اثر جدید کارگردان برگزیده کن مقابل دوربین رفت