۲۵ فیلم راهیافته به بخش مسابقه فیلمهای مستند سیوسومین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.
به گزارش سینما سینما از میان ۴۲۸ فیلم ارسالشده برای شرکت در بخش مستند مسابقه سینمای ایران، ۲۵ فیلم انتخاب شدند.
براساس آییننامه جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، تندیس جشنواره و ۶۰ میلیون ریال به بهترین کارگردانی و تندیس جشنواره و ۵۰ میلیون ریال به بهترین تحقیق و پژوهش بخش مستند مسابقه سینمای ایران تعلق میگیرد.
فیلمهای انتخابشده برای بخش مسابقه فیلم های مستند سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران عبارتند از: اوسیا / علیرضا دهقان / یزد، مردم خیال / جواد تقوی / مشهد، گذر از غبار / فرشاد اکتسابی / تهران، تور / مسعود میرزایی / قشم، ناخدا سلیمان / سعادتعلی سعیدپور / تبریز، بهتر از زندگی / ماهان خمامی پور / تهران، بَرد / حمید جعفری / تهران، هند مینی / دلاور دوستانیان / کرج، گروگر / مصطفی آل احمد / تهران، مریم، فصل آخر / طیبه بابایی / کرمانشاه،پست ۱۳ / سید امین موسوی، حسین درازی / اردبیل، زمستان شمعدانی … / لیلا احدی / اردبیل، … و نغمه ریز / مسعود اسدی / مشهد، ده، چهار و نیم، سه و نیم / مهدی حیدری / آمل، چغامیش / آریان عطارپور / تهران، در حصار / محسن اردستانی رستمی / تهران، مامان فریده و باباحسین / شیرین قره داغی / تهران، بالاست / علیرضا فرخنده کیش / تهران، قلمرو سلطان / روح الله مولوی / قم، تشریفات خصوصی / سجاد ایمانی / نورآباد ممسنی، آقا جلال و مستر رابرت / ابوالفضل توکلی / تهران، راه بی عبور / محمدرضا حافظی / خرمآباد، غلامرضا / مصطفی امامی / تهران، نگینی برخاک / محمدحسن عابدی نژاد / تهران، ایرانستاگرام / شکوفا کریمی / تهران.
سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری فرید فرخندهکیش برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





