سینماسینما، علی پاکزاد – علی سرتیپی مدیر عامل فیلمیران اکران «ساعت پنج عصر» را به عرضه محصول جدیدی از شرکت آیفون تشبیه کرد که معمولا در نخستین ساعات با استقبال گسترده روبهرو میشود.
به گزارش سینماسینما٬ «ساعت پنج عصر» با فروش ۷۰۰ میلیون تومانی در روز نخست نمایش٬ رکورد فروش در اولین روز اکران را به نام خود ثبت کرد. پیش از این٬ رکورداران این عرصه «سلام بمبئی» و پیشتر از آن «فروشنده» بود. هر سه این فیلمها از سوی شرکت فیلمیران پخش شده بود.
بعد از اکران فیلم «ساعت پنج عصر» ۶۴ هزار و ۳۳۰ نفر در کل کشور، در روز اول اکران در ۵۲۰ سانس به تماشای این فیلم نشستند. همچنین رکورد بیشترین تعداد سانس در یک سینما با ۵۴ نوبت نمایش شکسته شد. همچنین فیلم مهران مدیری توانست رکوردهای قبلی درباره تعداد مخاطب در روز اول و همچنین سانسهای اختصاص داده شده را از آن خود کند که در این خصوص با علی سرتیپی مدیر پخش این فیلم سینمایی صحبت کردیم.
سرتیپی درباره فروش فیلم «ساعت پنج عصر» در اولین روز اکران گفت: «پیشبینی ما این بود که فیلم فروش خوبی خواهد داشت. اما به هیچ عنوان متصور نبودم که «ساعت پنج عصر» در اولین روز اکران چنین رکوردی را بزند. به شخصه باور نمیکردم چنین اتفاقی بیفتد. اما با توجه به حضور مردم از صبح در سینماها این باور در ما هم شکل گرفت. »
او ادامه داد: «با وجود آنکه روز قبل از شروع اکران شهادت امام صادق(ع) بود و همچنین بروز برخی مشکلات موجب به نمایش درنیامدن فیلم در بعضی از شهرها شده بود٬ باز هم شروع بسیار خوبی بود. مردم استقبال خوبی از فیلم به عمل آوردند. البته حضور مهران مدیری نیز به این شرایط موجب توجه بیشتر مخاطب به فیلم شد. بسیاری از مردم از شهرستانها به تهران آمدند تا آقای مدیری را از نزدیک ببینند.»
سرتیپی درباره ویژگی فروش فیلمهای «فروشنده»، «سلام بمبئی» و «ساعت پنج عصر» گفت: «این سه فیلم کاملا متفاوت از فیلمهای دیگر بودند. به دلیل اینکه حاشیههایی را نیز به همراه داشتند و دارند. قطعا این موضوعات برای مردم مهم است. «فروشنده» ساخته کارگردانی است که اسکار گرفته و در نتیجه احتمال موفقیت فیلم تازه چنین کارگردانی وجود دارد٬ همانطور که دیدیم چنین هم شد و این فیلم هم اسکار گرفت. پس مردم مشتاق هستند به تماشای این فیلم بنشینند. «پنج عصر» هم اولین فیلم بلند سینمایی مهران مدیری است٬ هنرمندی که مردم او را دوست دارند. «سلام بمبئ» هم فیلمی کاملا حرفه ای بود. این سه فیلم در سه ژانر مختلف بودند که هرکدام دارای ویژگیهایی بودند که مردم به آنها توجه ویژهای داشتند.»
مدیر عامل موسسه فیلمیران درباره رکورد فروش آنلاین و تعداد سانس هایی که «پنج عصر» در آن اکران شد توضیح داد:«فروش آنلاین فیلم در روز پنجشنبه انجام شد و مردم هم بسیار علاقه مند بودند که این فیلم را مشاهده کنند. این فیلم در جشنواره فجر هم حضور نداشت و ذوق و اشتیاق زیادی این میان شکل گرفته بود. «ساعت پنج عصر» هم مانند گوشیهای «آیفون» شده است و به محض اینکه اکران شد مردم مایل بودند که این فیلم را ببینند. از این نگاه و توجه مردم هم برای فیلم آقای فرهادی و هم آقای مدیری استفاده کردیم. یعنی سانسهایی را تعریف کردیم که از اول صبح شروع می شود و مردم هم استقبال کردند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- متوهمی به نام «اون»!
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





