تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۱:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 145826

منصور ضابطیان برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» را فرصتی مغتنم برای ورود آثار مستند به خانه دوستداران سینما و مردم می‌داند.


به گزارش سینماسینما منصور ضابطیان روزنامه‌نگار، مجری و برنامه‌ساز درباره برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: سال‌هاست سینمای مستند را دنبال می‌کنم و کارهایی هم در این عرصه انجام داده‌ام. مسائل اجتماعی، سینما و تصویر از دغدغه‌های من است و مستندهای اجتماعی و آثاری که حال و هوای تاریخی دارند را بیشتر دنبال می‌کنم. جشنواره «سینماحقیقت» از اتفاقاتی است که هر سال به انتظار آن می‌مانم و معمولا زمانی که فرصت دارم فیلم‌ مستند تماشا ‌می‌کنم. امسال هم مانند هر سال در انتظار برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» بودم و خوشحالم در آستانه برگزاری این رویداد هستیم.
او با اشاره به برگزاری برخط (آنلاین) جشنواره عنوان کرد: رفتن به سالن سینما، تماشای فیلم‌ها در کنار مستندسازان و مخاطبان علاقه‌مند به این حوزه، شرکت کردن در جلسه پرسش و پاسخ و دنبال کردن اتفاقاتی که پیرامون جشنواره رخ می‌دهد، هیجان‌انگیز و دوست داشتنی است. اما امسال به دلیل شرایط موجود امکان برگزاری حضوری جشنواره میسر نیست. برگزارکنندگان جشنواره امسال دو انتخاب میان برگزار نکردن و برگزاری آنلاین داشتند و اگرچه برگزاری آنلاین به جذابیت برگزاری معمول جشنواره نیست، اما بهتر از برگزار نکردن آن است. برگزاری آنلاین نقایص خود را دارد اما در کنار آن جذابیت هم خواهد داشت.
ضابطیان ادامه داد: در این دوران کم‌محتوایی رسانه‌ها، قرار گرفتن در معرض تماشای فیلم‌های مستند به ساده‌ترین شکل و در خانه، اتفاق مغتنمی است. همان‌گونه که کرونا تمام شرایط زندگی ما را تغییر داده است، این ماجرا را هم با تغییر روبرو کرده و در عین حال امکانات بیشتری را هم برای ما فراهم کرده است.
این مجری و کارگردان در زمینه افزوده شدن بخش ویژه کرونا به جشنواره امسال توضیح داد: مسئله کرونا مهم‌ترین اتفاق زندگی بشر در شرایط کنونی است. مستندسازان به عنوان چشم جامعه نمی‌توانند نسبت به این ماجرا بدون موضع باشند و واکنشی به این رویداد نداشته باشند. اختصاص بخش ویژه به این موضوع اتفاق درستی است، اما امیدوارم به واسطه اینکه این بخش وجود دارد، کیفیت فیلم‌ها و جشنواره فدای کمیت وجود فیلم‌هایی با این موضوع نشود و جشنواره بتواند سطح خود را حفظ کند. باید فیلم‌های مربوط به این بخش را دید و بعد راجع به آن‌ها نظر داد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها