منیژه حکمت مهمان برنامه آبان با اجرای آزاده نامداری بود و صحبت های صریحی را در این برنامه بیان کرد.
به گزارش سینماسینما، منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان زن سینمای ایران در برنامه اینترنتی آبان به صحبت درباره برخی موارد مناقشه برانگیز پرداخت.
منیژه حکمت درباره گلشیفته فراهانی گفت: گلشیفته را ما از دست دادیم و به خاطر این مسئولیم و باید محاکمه شویم. گلشیفته یک دختر باهوش، مسئول و فعال در قبال کشورش بود و باید بهش لوح تقدیر می دادیم تا اینکه کاری کنیم که مهاجرت کند.
این تهیه کننده و کارگردان درباره دخترش پگاه آهنگرانی بیان داشت: خوشحالم دختری را بزرگ کردم که می داند دارد چه می کند. ما بچه هایمان را باری به هر جهت و با پولها و رانتهای دولتی بزرگ نکردیم که امکانات ویژه بریزیم زیر دست و پایشان و از خروجی شان خبر نداشته باشیم.
حکمت در پاسخ به این پرسش که آیا ده نمکی در گرفتن پگاه در ماجراهای انتخاباتی نقش داشت گفت: اجازه دهید وارد این بحث نشوم!
کارگردان «زندان زنان» در این گفتوگو مطالب تندی درباره سیاست، هنر و اجتماع بیان کرد که بخشی از آنها از این قرار است:
«روحانی باید پای شعارهایی که قبل از انتخابات داده بایستد، گلشیفته را ما از دست دادیم، بدترین دوره کاری من در دولت آقای روحانی بوده، بین بد و بدتر انتخاب کردیم، نمیخواهم درباره نقش دهنمکی در رفتن پگاه به زندان صحبت کنم، هیچ وقت به احمدینژاد رای ندادم و نخواهم داد، ما گول نمیخوریم، فقط خوشحالم دختر بزرگ کردم که میداند دارد چه میکند، ما بچههایمان را با پول و رانتهای دولتی بزرگ نکردیم که امکانات ویژهای را زیر پایشان بریزیم و معلوم نشود خروجیاش چه میشود، پگاه همچنان در تلویزیون ممنوعالتصویر است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آلفا»؛ فیلمی ناامیدکننده از دو زاویه
- سهم سینمای ایران از اکران در غرب؛ فقط فیلمهای زیرزمینی
- با دلایل اعلام نشده؛ پروژه دیزنی درباره ایران متوقف شد
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- مهرداد فرید : مسئولان آستان قدس می گفتند که چرا ازخواهر گلشیفته استفاده کرده اید؟
- داوران جشنواره برلین معرفی شدند/ گلشیفته فراهانی در لیست
- حضور «ملخ» در بخش رقابتی جشنواره ونکوور
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- تاریخ فراموش نمیکند، شما هم فراموش نکنید/ درباره گلشیفته فراهانی و کنایههای مجددش به اصغر فرهادی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با منیژه حکمت کارگردان فیلم «بندربند»/ یاور من مردم هستند
- با طرحی از فرهاد فزونی؛ پوستر رسمی «بندربند» منتشر شد
- در یک اکران خصوصی؛ چهرههای فرهنگی به تماشای «بندربند» نشستند/ حکمت: از تمام اندیشمندان میخواهم صدای ما باشند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





