تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۱۱:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 152831

جشنواره جهانی فیلم فجرمهلت ثبت‌نام و تحویل نسخه فیزیکی آثار سینمایی به سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تمدید شد.

به گزارش سینماسینما، با عنایت به درخواست برخی تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان محصولات سینمای ایران و با عنایت به وضعیت موجود، مقرر شد آخرین مهلت ثبت‌نام تا ۱۷ فروردین و آخرین مهلت تحویل نسخ بازبینی تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۰ تمدید شود.

به همین دلیل، در ایام تعطیلات نوروزی نیز دبیرخانه فیلم‌های ایرانی جشنواره در روزهای هفتم، هشتم و دهم فروردین از ساعت ۱۰ الی ۱۷ آمادگی دریافت نسخ فیزیکی آثار ثبت نام شده را خواهد داشت.

گفتنی است سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر به‌منظور معرفی تولیدات یک‌ساله سینمای ایران به مهمانان، خریداران، مدیران جشنواره های جهانی و نمایندگان شرکت‌های پخش بین‌المللی حاضر در این رویداد، امکان ارائه مجازی این فیلم‌ها را تحت عنوان «نمایش‌های بازار» فراهم آورده است.

متقاضیان نمایش فیلم‌ها در بخش «نمایش‌های بازار سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر» قادر خواهند بود با رجوع به سایت www.fajriff.com نسبت به ثبت اثر خود اقدام کنند.

مقررات «نمایش‌های بازار» به شرح زیر است:

فیلم‌های ایرانی که در یکی از پلتفرم‌های امن بین‌المللی، با تأیید مستقیم صاحبان آثار، به‌منظور بازبینی، به شکل غیرقابل دانلود، در اختیار خریداران، پخش‌کنندگان و برنامه‌ریزان جشنواره‌های بین‌المللی قرار می‌گیرند، می‌بایست حائز شرایط زیر باشند:

۱- فیلم‌های ایرانی که در فاصله زمانی آغاز دی ماه ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ۱۴۰۰ آماده نمایش شده باشند و به هیچ وجه اکران سینمایی، نمایش تلویزیونی، اینترنتی و شبکه نمایش خانگی نداشته باشند.

(توضیح: با توجه به محدودیت تعداد فیلم‌های قابل بارگذاری در پلتفرم امن بین‌المللی، فیلم‌های مورد نظر توسط مسئولین برگزارکننده جشنواره انتخاب خواهند شد.)

۲- تهیه‌کننده یا کارگردان فیلم می‌بایست از شاغلین صنعت سینمای ایران باشد.

۳- فیلم می‌بایست دارای پروانه نمایش از اداره کل ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

۴- نسخه نمایش فیلم‌ها می‌بایست دارای زیرنویس صحیح انگلیسی باشد و برگزارکننده بازار قادر به تقبل هیچ هزینه‌ای درخصوص آماده‌سازی فایل فیلم با زیرنویس انگلیسی و بارگذاری آن بر پلتفرم بین‌المللی نخواهد بود.

۵- توضیحات دقیق درباره فایل فیلم‌هایی که برای بارگذاری انتخاب می‌شوند و نحوه بارگذاری فایل‌ها به ارائه‌کنندگان آثار منتخب اعلام خواهد شد.

بدیهی است به روال هر ساله، فیلم‌های ایرانی بخش‌های مختلف جشنواره از میان آثار برگزیده برای نمایش در بازار انتخاب خواهند شد.

سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از تاریخ ۵ تا ۱۲خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها